سرپرست پلیس فتا هرمزگان:

عامل کلاهبرداری اینترنتی در بندرعباس دستگیر شد

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۵۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ گفت: پیرو شکایت یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی  پیگیری پرونده در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکی، فردی به نام سوگند در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش حیوانات اهلی می‌نمود که شاکی برای خرید حیوانات اهلی با شخص ناشناس ارتباط برقرار نموده و پس از توافق ملبغ یک میلیون تومان را از طریق اینترنت برای ایشان واریز نمود ولی فرد کلاهبردار بعد از دریافت مبلغ صفحه خود را پاک نمود که در این مورد شکایت و درخواست رسیدگی نمود.

سرپرست پلیس فتا هرمزگان در تشریح این پرونده بیان کرد: در ادامه با بررسی‌های به عمل آمده و انجام اقدامات فنی و تخصصی شخصی به هویت معلوم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار گردید.

افتخاری افزود: در بازجویی اولیه فرد خاطی به بزه انتسابی خود معترف گردید و اذعان کرد بعد دریافت مبلغ یک میلیون تومان، حیوان خود را را گم نموده و نتوانسته آن را تحویل شاکی نماید که این امر منجر به بدبینی وی گردید.

وی ادامه داد: شهروندان جهت خرید هرگونه کالا در فضای مجازی ابتدا کالای مورد نظر را در  حضوری رویت کرده و از واریز پیش پرداخت برای فروشنده اجتناب نمایند تا از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری شود.

سرپرست پلیس فتاهرمزگان خااطرنشان کرد: همچنین شهروندان در صورت مواجه با افراد مشکوک و همچنین جهت اطلاع رسانی جرایم در فضای مجازی می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش خود را اعلام نمایند.
ارسال نظرات