فرماندار نیر تاکید کرد:

نقش مهم شوراهای آموزش و پرورش در توسعه پایدار تعلیم و تربیت

فرماندار نیر گفت: یکی از مهم ترین و موثرترین نهادهای اجتماعی، نهاد آموزش و پرورش است که رسالت و مسئولیت پرورش دانش آموزان و انتخاب و انتقال عناصر فرهنگی را به نسل نوخاسته بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۸۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

به کزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، نهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان نیر به ریاست مهدی احمدی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش نیر با حضور اعضاء در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش نیر برگزار شد.

مهدی احمدی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش نیر در این جلسه با قدردانی از همفکری و همراهی اعضای شورا در پیشبرد اهداف و مصوبات جلسات شورا در شهرستان، با اشاره به نقش شوراهای آموزش و پرورش در توسعه پایدار تعلیم و تربیت، اظهار داشت: یکی از مهم ترین و موثرترین نهادهای اجتماعی، نهاد آموزش و پرورش است که رسالت و مسئولیت پرورش دانش آموزان و انتخاب و انتقال عناصر فرهنگی را به نسل نوخاسته بر عهده دارد.

وی افزود: در چنین نهاد گسترده و پیچیده ای، استفاده از اندیشه ها و تجارب صاحبنظران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت و تشکیل شوراهای مختلف برای اتخاذ تصمیم های بایسته و شایسته کاملاً ضروری دارد.

فرماندار نیر در ادامه بر لزوم ایجاد آزمایشگاه در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: هدف از راه اندازی آزمایشگاه سیار آماده سازی دانش آموزان و فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی برای مدارس محروم از امکانات آزمایشگاهی است.

وی افزود: وجود جاذبه ‌های گردشگری، آبگرم های معدنی سرد و گرم، سیاحتی،‌ فرهنگی، ورزشی و تاریخی در این منطقه فرصت بی‌بدیلی را برای گسترش رشته گردشگری در این شهرستان فراهم می‌کند.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان نیر اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی و برنامه زمان بندی شده دو نفر از کارشناسان مجرب رشته علوم تجربی با همراه داشتن و سایل آزمایشی مورد نیاز به مدارس برای انجام آزمایش های علمی اعزام می شوند.

احمدی همچنین ارتقای سطح سلامت در مدارس را موثر دانست و بر لزوم تمرکز بر بهداشت و سلامت دانش آموزان مدارس این شهرستان تاکید کرد.

قبل از سخنان فرماندار نیر ، یوسف احمدی مدیر آموزش و پرورش نیر، گزارشی از اقدامات انجام یافته در خصوص مصوبات جلسه گذشته ارائه داده و گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین جامعه انسانی که دایره ارتباطی آن به نوعی کل افراد جامعه را در بر می گیرد، برای اداره و پیشرفت، بی نیاز از امر مشارکت نمی باشد.

مدیر آموزش و پرورش نیر افزود: با توجه به این که توسعه پایدار تعلیم و تربیت از اهداف متعالی شوراهای آموزش و پرورش است ضرورت دارد نقش شورا در این زمینه مورد مطالعه قرار گرفته و نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش، با مشارکت خود در امورات دستگاه تعلیم و تربیت، در مسیر تعالی آن گام برداشته و موجبات رشد و بالندگی مضاعف را فراهم سازد.

در ادامه این نشست اعضای شورای آموزش و پرورش نیر در خصوص چگونگی اجرای برنامه های هفته گرامیداشت شوراها ( 24 لغایت 30 دی ماه)، تصمیم گیری در خصوص تامین هزینه های ستاد راهیان نور دانش آموزی، بحث اعلام تعطیلی مدارس در روزهای برفی و سرد زمستان، بحث صدور کارت بهداشت به خدمتگزاران مدارس شهرستان، بحث امتحانات دی ماه و نوبت اول مدارس، درخواست مساعدت همکاری بخشداران مرکزی و کورائیم و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان برای بازگشایی راههای مواصلاتی روستاهای صعب العبور منطقه جهت ایاب و ذهاب بهتر همکاران فرهنگی، بحث و بررسی نموده و تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

ارسال نظرات