رئیس اداره ثبت ا حوال خلخال عنوان داشت؛

ثبت اولین سند رسمی ثبت احوال خلخال به سال 1307 شمسی بر می گردد

رئیس اداره ثبت احوال خلخال گفت: اولین سند رسمی ثبت احوال شهرستان خلخال در سال 1307 شمسی صادر شده است.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۹۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

به کزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل از ازناو، دکتر سید عیسی کریمپور در سالروز ثبت احوال در نشست با خبرنگاران خلخال گفت: اولین سند سجلی ثبت احوال شهرستان خلخال در سال 1307 شمسی به ثبت رسیده است.

کریمپور گفت: با آرشیو و اسکن اسناد سجلی کل شهرستان خلخال که در طول سال های 1391 و 1392 انجام شده کلیه همشهریان خلخالی و هموطنان در سراسر کشور با مراجعه به ادارات ثبت احوال کل کشور می توانند از سوابق سجلی خود اطلاع یابند.

این مسئول اظهار داشت: با تلاش همکاران اداره ثبت احوال خلخال در حال حاضر سند فوت در زمان ده دقیقه و سند ولادت نوزاد در کمتر از هفت دقیقه به مراجعین تحویل می شود.

وی افزود: تعویض کارت ملی به کارت ملی هوشمند یکی از مزایای دولت الکترونیک است و به خاطر اهمیت هویت و کارت ملی هوشمند خدمات در کشور از طریق این کارت انجام خواهد شد که لازم است شهروندان خلخالی و کسانی که تاکنون برای اخذ کارت ملی اقدام به نوبت گیری نکرده اند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت که زیر نظر اداره ثبت احوال در حال فعالیت است حتما برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نمایند.

کریمپور ضمن تبریک روز ثبت احوال به مردم ولایتمدار شهرستان خلخال اظهار داشت: سالروز ثبت احوال در تقویم ملی ایران بهانه ای است برای یادی از تلاش همکاران ارجمند در سراسر کشور که زحماتشان به عنوان اسناد هویتی در جامعه اهمیت دارد.

دکتر کریمپور گفت: اسامی محمد، علی و امیر علی محبوترین اسامی از سوی خانواده های خلخالی در اسناد ثبت شده و در اسامی دختر نیز اسم های فاطمه و زهرا که برگرفته از اسامی ائمه اطهار (ع) است بیشترین جایگاه را در نامگذاری خانواده های خلخالی داشته است

وی با تقدیر از فرماندار شهرستان خلخال در بازدید و دلجویی از همکاران اداره ثبت احوال گفت: قطعا برای رضایتمندی جامعه نیاز است که اداره ثبت احوال بیش از پیش از سوی مسئولین حمایت شود.

کریمپور در پایان بخش سخنان خود از مقام قضایی شهرستان و اعضای شورای تامین در همراهی با اداره ثبت احوال شهرستان خلخال تشکر نمود.

ارسال نظرات