اعزام پزشکان برای ویزیت دانش آموزان مناطق محروم مازندران

در راستای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و یا کم بضاعت مناطق دور دست، امسال پزشکانی برای ویزیت این دانش آموزان در تمام مناطق محروم مازندران اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۱۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: طبق آمار و بررسی‌های انجام شده مازندران بیشترین نرخ باسوادی را در کشور دارد و اکنون نیز گروه هدف ما گروه سنی10 تا 49 سال بوده که می‌توانند در زمینه اقتصادی سرنوشت ساز باشند.
 
سید علی قاسمی تروجنی در دیدار با فرهنگیان استان به مناسیت هفته سواد آموزی اظهار داشت: سال 58 بنا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) نهضت سوادآموزی تشکیل شد تا ایران را سراسر مدرسه کنیم که گام‌های موثری برای ریشه کنی بیسوادی برداشته شد.

قاسمی با بیان اهمیت آموزش در جامعه و اینکه کسی نباید از آموزش جا بماند بیان کرد: دو سیاست جدی در آموزش و پرورش بیسواد تولید نشود و بیسواد جدیدی را به جامعه تحمیل نکنیم.

وی با بیان اینکه 800 مدرسه در سه مقطع کمتر از حد نصاب دانش آموز دارند، گفت: 9 مدرسه در استان یک دانش آموز، 68مدرسه کمتر از چهار دانش آموز و 123 مدرسه استان کمتر از 10 دانش آموز دارند که دولت و آموزش و پرورش توجه فراوانی به بحث آموزش در مناطق کوهستانی استان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در راستای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و یا کم بضاعت مناطق دور دست، امسال پزشکانی برای ویزیت این دانش آموزان در تمام مناطق محروم مازندران اعزام شدند.

قاسمی افزود: از گروه سنی هدف 10 تا 49 سال 17هزار نفر بی‌سواد در استان هستند که در حال آموزش و فراگیری بوده و به هر فردی که اقدام به سوادآموزی کند 134هزار تومان پاداش پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد مثبت آموزش و پرورش مازندران در کشور گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش توانست در زمینه پروژه مهر با کسب نمره 100 رتبه نخست کشور را کسب کند و در گروه‌های آموزشی، پژوهش و تحقیق ، کنکور و المپیاد جزو استان‌های برتر کشور شود که امیدواریم در سایه تعلیم و تربیت بتوانیم گامی اساسی جهت توسعه استان و جامعه برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها