نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

ضرورت همدلی موحدین/ نقش ارامنه در محور مقاومت و آزاد سازی حلب

خانلری گفت: امروز یکدلی و همدلی موحدین مسئله بسیار ضروری است.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۶۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

کارن خانلری نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم وحدت بین پیروان ادیان الهی در برابر استکبار و حفظ تمامیت ارضی ایران اظهار داشت: امروز یکدلی و همدلی موحدین مسئله بسیار ضروری است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کردند ما باید در شرایط کنونی منطقه هم در کنار یکدیگر باشیم و دست به دست دهیم تا طاعون تروریسم را از منطقه ریشه کن و صلح و هم زیستی را میان ادیان در کشور برقرار سازیم لذا امیدواریم که سال جدید میلادی سال تحکیم وحدت و همدلی بیشتر بین موحدین باشد.

نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس با اشاره به نقش مسیحیان در حماسه دفاع مقدس گفت: ما مسیحیان همانطور که در زمان صلح در این کشور در کنار برداران و خواهران مسلمان خود در راه تعالی کشور گام برداشتیم در زمان جنگ و انقلاب نیز در کنار نهضت مسلمانان بودیم و برای آزادی و استقلال کشور تلاش کردیم.

خانلری گفت: یکی از نمادهای زیبای این مجاهدت و همدلی، هشت سال دفاع مقدس بود که در آن زمان ارامنه در کنار برادران دینی خود اعم از مسلمانان، زرتشتیان، آشوریان و یهودیان از کیان و استقلال و ارزش های انقلاب دفاع کردند و ما به این مسئله افتخار می کنیم.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: ارامنه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند شهدایی را در اثر بمباران ها و تعداد زیادی جانباز و ایثارگر در تمام شهر های ایران داریم که همه افتخارات ما هستند ما به واسطه شهیدان است که سربلند در این مملکت زندگی می کنیم.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر در منطقه شرارت هایی وجود دارد به عنوان نمونه ، ارامنه سوریه و مخصوصاً حلب نقش مهمی را در کنار برادران مسلمان خود در آزاد سازی حلب ایفا کردند و همچنین شهدایی را تقدیم محور مقاومت کردند تا حلب را از وجود نیروهای تروریستی پاک کنند.


ارسال نظرات