حجت الاسلام روانبخش در گفت‌‌وگو با «بسیج»:

سران فتنه به دنبال براندازی نظام بودند و سزای آنها "مرگ" است

روانبخش گفت: سران فتنه کسانی بودند که نقش اساسی در یک کودتای نرم و آرام داشتند و هدفشان براندازی نظام بود و عناصری که محاکمه شدند به این مسئله در گفته‌ها و مصاحبه‌هایشان اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۸۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
حجت الاسلام قاسم روانبخش سردبیر هفته نامه پرتو سخن در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش سران فتنه در فتنه سال 88 بیان کرد: سران فتنه کسانی بودند که نقش اساسی در یک کودتای نرم و آرام داشتند و هدفشان براندازی نظام به‌صورت نرم بود و عناصری که محاکمه شدند به این مسئله در گفته‌ها و مصاحبه‌هایشان اعتراف کرده‌اند و بعضی از آنها نیز بیان کردند که تقلب رمز کودتا بود.

روانبخش در ادامه عنوان کرد: عناصر بیرونی نیز مثل امریکا و سران استکبار در این علمیات از آنها پشتیبانی مالی و رسانه‌ای می‌کردند و بعضاً هم سفارت‌هایی مثل انگلیس فرانسه در خود میدان‌های فیزیکی حضور داشتند که برخی از آنها نیز دستگیر شدند.

این فعال رسانه‌ای بیان داشت: تردیدی نیست که اتفاقات سال 88 موضوع اعتراض انتخاباتی نبود بلکه یک برنامه حساب شده بود که نمونه‌های آن در کشورهای آسیای میانه انجام‌شده بود و دشمنان این نظام تحت عنوان یک براندازی نرم درصدد بودند که از همان مدل‌ها در جمهوری اسلامی استفاده کنند و مردم را در برابر انقلاب اسلامی قرار دهند و این نظام را ریشه‌کن کنند.

سردبیر هفته نامه پرتو سخن تصریح کرد: کسانی که در راس این جریان بودند چه کسانی که الان در حصر و یا کسانی که ممنوع التصویر هستند و چه کسانی که در نظام  بنابر مصالحی هنوز مسئولیت دارند، در این ماجرا نقش اساسی ایفا کردند و گناهی مرتکب شدند که حکم این افراد حکم یک برانداز است و از جهت شرعی و قانونی مجازات و حکم یک برانداز در هر کشوری مرگ است ولی در اینجا بنابر مصالحی از رآفت اسلامی برخوردار شدند و در حبس‌های کوتاه‌مدت یا حصری که برای آنها قرار داده شده به سر می‌برند.

روانبخش در خاتمه با بیان اینکه نهایتا این حکم باید یک زمانی اجرا شود تاکید کرد: مطالبه مردم به این صورت بوده که چنین افرادی باید به سزای اعمالشان برسند لذا دستگاه قضائی بایستی این خواست عمومی مردم را اجرا کند.
ارسال نظرات