خبرهای داغ:

تجلیل از نخبگان نانو بهبهان در استانداری خوزستان

از دو نخبه نانوی بهبهان در استانداری خوزستان تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۸۷۹۷۴۸۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
آرمین ساعد بعنوان نماینده فرمانداری بهبهان ضمن هماهنگی با استانداری خوزستان این دو نخبه را در این مراسم همراهی کرد و از نزدیک پیگیر ایجاد زیرساخت های پژوهشی در بهبهان شدند.
استاندار خوزستان در این مراسم گفت: در زمان های گذشته ارزش گذاری کشورها بر اساس توان نظامی و کشورگشایی بوده است، اما امروزه بروز شدن شاخص اصلی ارزش گذاری در همه واحدهای یک کشور است.
وی با بیان اینکه هیچ تمدنی بدون پژوهش توسعه پیدا نمی کند تصریح کرد: پژوهش زمانی در جامعه تبدیل به فرهنگ می شود که از دوران پیش دبستانی به نوآموزان آموزش داده شود، ابتکار و نقش آفرینی باید از دوره‌ ابتدایی آغاز شود.
 
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه بدون پژوهش دانشگاه‌ها توان رقابت‌ را نخواهند داشت عنوان کرد: هر فعالیتی که با پشتوانه پژوهشی حرکت کند بع موفقیت دست می یابد،کشورهایی که پژوهش را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند مراحل پیشرفت را طی کرده و همگام با دنیا پیشرفت کرده اند.
 
دکتر شریعتی خاطرنشان کرد: استان خوزستان بیش از 600 سال قبل از دانشگاه اکسفورد دانشگاه داشته است اما چه شد که این دانشگاه اکنون در جهان اثرگذاری دارد اما دانشگاه های خوزستان از این حرکت باز ماندند.به نظر می رسد تنها دلیل این مهم عدم سرمایه گذاری در بخش پژوهش است.
 
وی با اشاره به اینکه در کشور اعتقاد به سرمایه گذاری در بخش پژوهش نهادینه نشده است عنوان کرد: با نمایش دادن ساختمان های زیبا شناخت علمی بوجود نمی آید بلکه آنچه که منجر به شناخت علمی می شود پژوهش و تولید علم بوده است.
 


ارسال نظرات
پر بیننده ها