پنتاگون مدعی شد:

قایق تندرو سپاه بالگرد آمریکایی را نشانه گرفته است

مقامات وزارت دفاع امریکا ادعا می‌کنند یک قایق نظامی سپاه پاسداران سلاح خود را به سمت یک بالگرد نظامی ارتش ایالات‌متحده نشانه گرفته است.
کد خبر: ۸۷۹۷۸۲۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،خبرگزاری رویترز شامگاه دوشنبه (۸ آذر) به نقل از ۲ مقام وزارت دفاع امریکا خبر داد مقامات یک قایق نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سلاح خود را به سمت یک بالگرد نظامی ارتش ایالات‌ متحده نشانه گرفته است.
این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود ادعا کردند که این رخداد در تنگۀ هرمز و زمانی رخ داد که یک بالگرد ام‌اچ-۶۰ نیروی دریایی امریکا «در آب‎های بین‌المللی» با فاصلۀ حدود ۸۰۰ متری از قایق‎های ایران در حال پرواز بود.
بر اساس این گزارش، یکی از قایق‎‌های ایرانی در این هنگام اسلحۀ خود را به سمت بالگرد امریکایی نشانه گرفته است.
این مقامات امریکایی اعلام نکردند نوع اسلحۀ هدف گرفته به سمت بالگرد چه بوده است، اما گفتند: «این رفتار بر اساس معیارهای ما تحریک‌آمیز است.»
مقامات امریکایی در عین حال مدعی هستند که خدمۀ بالگرد نظامی احساس خطر نکرده‎اند.
 
مقامات ایرانی هنوز واکنشی به ادعای امریکایی‌ها نشان نداده‌اند.
پیشتر گزارش‌هایی از نزدیک شدن قایق‌های تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ناوهای امریکایی در آب‌های خلیج فارس و تنگۀ هرمز مخابره شده بود.
سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانیِ نیروهای مسلح ایران، در تاریخ ۴ شهریور در واکنش به انتشار ویدئوی نزدیک شدن قایق‎های تندروی ایران به ناو امریکایی گفته بود: «تأمین امنیت کشور در دریا و در خلیج فارس به عهده واحدهای دریایی ماست. قایق‌های ایران به طور طبیعی برای نظارت بر تردد شناورهای بیگانه، دائم در حال پایش تحولات هستند.»
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، اوایل ماه جاری در خصوص اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، مبنی بر جلوگیری از حضور ایران در آب‌های آزاد با بیان اینکه جواب این حرف تنها «خنده» است، گفت: «امریکا اگر فکر می‌کند کدخدای جهان است ما این را قبول نداریم.»
سیاری با اشاره به این‌که «آن‌ها [امریکایی‌ها] کسی نیستند که راجع به آب‌های آزاد تصمیم بگیرند» تأکید کرد: «اگر کسی بخواهد جلوی حضور ما در آب‌های آزاد را بگیرد، ما هم جلوی حضور آن‌ها را خواهیم گرفت.»
جف دیویس، سخنگوی پنتاگون، ۱۶ شهریور ۹۵ مدعی شد هفت قایق تندروی سپاه به ناو امریکایی یواس‌اس فایربولت در خلیج‌فارس نزدیک شدند. این در حالی بود که دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه این ادعاهای امریکا را غیرواقعی خواند و آن را رد کرد.
جمهوری اسلامی ایران بارها تصریح کرده است که از قدرت دریایی خود صرفاً برای مقاصد دفاعی و ارسال پیام صلح و امنیت ایران به سایر ملل دنیا استفاده می‌کند.
انتهای پیام//
 
ارسال نظرات