رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد خبر داد؛

مهلت یک‌ماهه شهرداری پارس‌آباد برای تعیین محل دفن زباله

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد از مهلت یک ماهه شهرداری این شهرستان برای تعیین تکلیف محل دفن زباله خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۸۲۰۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، هاشم میرزانژاد در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پارس آباد گفت: با توجه به اینکه محل دفن زباله شهرستان پارس آباد مطابق با قوانین و مقررات زیست محیطی نیست، شهرداری پارس آباد تا یک ماه دیگر فرصت دارد محل دفن نهایی زباله شهر پارس آباد را تعیین تکلیف نماید در غیر این صورت موضوع از طریق مبادی حقوقی پیگیری خواهد شد.

میرزانژاد افزود: استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در بحث مدیریت پسماند بسیار مهم است چرا که امروزه از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود.

وی اظهار داشت: ایجاد محل دفن بهداشتی زباله برای روستاهای همجوار و استفاده متمرکز از محل دفن پسماندهای شهری برای روستاهای نزدیک می تواند هزینه های مدیریت پسماند را کاهش و کانون های آلوده به زباله را کمتر کند.

معاون فرماندار پارس آباد نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی دستگاه های متولی در بحث حفاظت محیط زیست، به محل دفن زباله های شهرستان و روستاهای تابعه اشاره نموده و گفت: زباله شهرستان بصورت غیر بهداشتی و غیر اصولی دفن می شود و شهرداری باید این موضوع را تا مهلت مقرر حل نماید تا تمامی زباله های شهرستان به صورت متمرکز در محل قوم قشلاقی به صورت اصولی دفن گردد.

عدالت حاجی‌پور همچنین با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی جهت احداث کارخانه بازیافت زباله در شهرستان پارس آباد، از دستگاه های ذیربط خواست جهت فراهم نمودن مقدمات کار و تسهیل روند تاسیس کارخانه همکاری نمایند.

منبع: محیط زیست استان اردبیل

ارسال نظرات