خبرهای داغ:
شریعتمداری در دانشگاه امام صادق(ع):

برای اولین بار هاشمی اعلام کرد احتمال تقلب در انتخابات وجود دارد

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: نمی‌دانیم چه‌کسی طرح تقلب در انتخابات ۸۸ را به ایران منتقل کرد اما هاشمی از افرادی بود که اولین بار موضوع تقلب را مطرح کرد.
کد خبر: ۸۷۹۸۴۰۶
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین شریعتمداری دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که با عنوان «از فتنه دیروز تا نفوذ» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: حضرت علی (ع) فرموده اند که فتنه ها وقتی می آیند شبهه ایجاد می کنند و وقتی که عبور می کنند و می گذرند، بصیرت می آفرینند؛ بنابراین فتنه مقوله و داستانی است که از انتها خواندنی تر است؛ اگر چه ابتدا در آن دقت بیشتری شود، قابل کشف و درک است و این مسئله ای است که باید در فتنه 88 اتفاق می افتد.

 

وی با بیان اینکه فتنه 88 جنگ احزاب بود، تصریح کرد: در جنگ احزاب همه به میدان آمده بودند تا برای نابودی اسلام به نتیجه برسند؛قطعا کسانی که به عرصه آمده بودند دارای اختلاف نظر بودند، اما هدف آن ها در کنار زدن اسلام یکی بود.

 

شریعتمداری با اشاره به اینکه فتنه 88 وضعیتی شبیه جنگ احزاب داشت، گفت: تکلیف ما این است که هر گاه نشانه هایی از فتنه را دیدیم روی آن حساس باشیم؛ البته نمی گویم بلافاصله قضاوت کنیم، اما به راحتی از کنار این نشانه ها نگذریم.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قبل از اینکه بفتنه 88 ه یک ماجرا تبدیل شود اشاره هایی به بروز این فتنه کرده بودند، گفت: دقیقا معظم له اشاره کردند که فتنه 88 یک ریشه ۱۰ تا 15 ساله داشته است و واقعیت این است که دشمن پس از ناامید شدن از حمله نظامی به کشورمان و در دیگر عرصه ها به فکر فتنه افتاد.

 

وی اضافه کرد: در راستای ایجاد فتنه تعداد زیادی از کارشناسان برجسته و نخبگان سازمان های اطلاعاتی غرب از مدت ها قبل تحت عنوان ماموریت های آکادمیک به کشورمان تردد می کردند. این ها بعد از ورود، با کسانی که بعدا در فتنه نقش آفرینی کردند، جلسات فراوانی گذاشته بودند ؛البته چون ما به این مسئله اشاره کردیم، از ما نیز شکایت کردند.

 

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در آوریل 2008  که مصاف با اردیبهشت سال 87 می باشد نشستی در واشنگتن با حضور گروسی، مشاور امنیتی سابق ریگان، مسئول میز ایران در CIA، مسئول میز ایران در پنتاگون و یکی دو نفر از ایران برگزار شد.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: البته ما خیلی تلاش کردیم که بفهمیم این افراد که از ایران در این جلسه شرکت کرده اند، چه کسانی بوده اند و البته ردپایی از دکتر یزدی وجود دارد، اما به طور قاطع نمی توان آن را مطرح کرد. واقعیت این است که در این جلسه طرح احتمال تقلب مطرح شده است.

 

شریعتمداری بیان کرد: استنباطمان این است که در این جلسه احتمال تقلب مطرح شده و قطعا طبق تصمیم این جلسه، یک آدم معمولی نیز نمی تواند این احتمال را بدهد که در انتخابات ریاست جمهوری ایران تقلب اتفاق می افتد چون در طول برگزاری انتخابات مختلف بارها احتمال تقلب مطرح شده بود، اما چون کسی این ادعا را قبول نمی کرد، بنابراین اتفاقی هم نمی افتاد.

 

وی بیان کرد: چون برای بیان احتمال تقلب نیازمند به کسی بودند که بتواند این حرف را در جامعه مطرح کند و به بار نیز بنشیند، دو سه ماه بعد از این جلسه، برای اولین بار هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که احتمال تقلب وجود دارد؛ البته نمی دانم که این حرف هاشمی نشات گرفته از جلسه واشنگتن بوده یا نه؛ اما واقعیت این است که این اتفاق افتاده است.

 

شریعتمداری گفت: یکی از سردرمداران کودتاهای مخملی تزی دارد و می گوید همه انقلاب های مخملی انتخابات محور هستند و اگر هم به انقلاب های مخملی در کشورهای مختلف نگاه کنیم، می بینیم این انقلاب ها در انتخابات های ریاست جمهوری رخ داده، چون دیگر انتخابات کشش این موضوع را ندارند؛ البته در مورد انتخابات ریاست جمهوری این موضوع پیاده شد اگر چه به نتیجه نرسید.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ریچارد رولتی ۱۱ ژوئن یک روز قبل از انتخابات خرداد سال 88 که مصادف با 21 خرداد بوده، می گوید که فردا در ایران انتخابات نیست و بلکه یک انتخاباتی سبز کلید می خورد و نیز تاکید می کند که ما انقلاب های دیگری در اوکراین و صربستان انجام داده ایم و بعد از ایران، نوبت سوریه است.

 

وی افزود: در آن برهه از ما سوال می شد که کیهان چگونه مراحل فتنه را پیش بینی می کند، چون ما انتخاب رنگ فتنه 88 را پیش بینی کرده بودیم و با این حال یکی به ما گفت این که شما می گویید شاید تهمت باشد؛ اما بعدا رنگ سبز را به عنوان رنگ فتنه انتخاب کردند. بنابراین مشخص شد فتنه گران از یک فرمول خاص تبعیت می کنند، به همین دلیل مراحل فتنه برای ما قابل پیش بینی بود.

 

شریعتمداری با بیان این که سنگ بنای هر فتنه ای مانند فتنه سال 88 خواص آلوده هستند تصریح کرد: خواص آلوده شناسنامه سیاه و تابلوی خاکستری دارند و در واقع دشمن به دنبال شناسایی خواص آلوده است تا آنها را شکار کند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه خواص آلوده در نظام موجود دارای مسئولیت شناخته شده ای هستند، تصریح کرد: این مسئولیت برای مردم شناخته شده است و در واقع تابلوی خودی داشته ولی هویت غیرخودی دارند؛ به گونه ای که می توان گفت آنها دارای شناسنامه های سیاه هستند، اما تابلوی خاکستری دارند.

 

وی گفت: زمانی که هانیه العروه در کاخ عبیدالله بن زیاد به اسارت گرفته شده بود، قوم او آمدند و دارالعماره را محاصره کردند و گفتند امیر ما کجاست و این در حالی است که هانیه در اسارت زیر شکنجه بود، ولی کسی آمد و در بلندی خطاب به قوم او گفت که امیر شما در دارالعماره مهمان و مورد تکریم است و در حال اختلاط با امیرعبیدالله است. واقعیت این است که چون این حرف از زبان قاضی شوری، قاضی زمان امام علی (ع) به قوم هانیه گفته شد، بنابراین آنها محاصره را شکستند. سوال اینجاست که چرا قوم هانیه از خود نپرسیدند که قاضی شوری که قاضی زمان امام علی(ع) بوده در کاخ عبیدالله بن زیاد چه می کند. هدف من از ذکر این مثال این بود که به شما بگویم در فتنه 88 مردم ما برخلاف قوم هانیه فریب این که فلان فرد نخست وزیر دوران جنگ بوده و یا رئیس مجلس بوده است را، نخوردند.

 

شریعتمداری با اشاره به اینکه یکی از مشاورین MI6 انگلیس در پوشش آکادمیک دو بار وارد کشورمان شده بود و کارگاه های آموزشی را برای برخی کسانی که در فتنه 88 نقش آفرینی کرده بودند، برگزار کرده بود، افزود: برخی از این افراد در زندان هستند و یا از کشور گریخته اند. یکی از پیشنهادهای این فرد ایجاد شبکه های اینترنتی در کشورمان بوده است.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان به حضور چهره های برجسته غربی هم چون جان هیت، الن تورن، مانوئل کاستلز، ریچارد رورتی، رهبر فروپاشی مجارستان و یکی از رهبران جنبش همبستگی لهستان در کشورمان در راستای زمینه چینی برای وقوع فتنه اشاره کرد و افزود: جورج سورس به ایران نیامده بود، ولی دو بار با رئیس دولت اصلاحات ملاقات کرده است. هم چنین در دفتر الیزابت چنی در هلند و دبی برخی افراد حضور یافته بودند.

 

وی گفت: مایکل لدین، مشاور اسبق امنیت ملی امریکا نظریه ای در خصوص برگزاری رفراندم دارد که رئیس دولت اصلاحات در وسط جریانات فتنه 88 این بحث را مطرح کرد و کیهان در یادداشتی آورده بود که آیا بحث رفراندم نظریه لدین است یا نظر رئیس دولت اصلاحات؛ که رئیس دولت اصلاحات جواب ما را نداد، ولی لدین گفته بود که این نظر رئیس دولت اصلاحات است ،ولی من هم این نظر را دارم.

 

شریعتمداری با بیان اینکه فتنه 88 با حضور مردم در روز 9 دی در صحنه به پایان رسید و در واقع 9 دی ایستگاه پایانی فتنه بود، تصریح کرد: فتنه 78 هم 23 تیر با حضور توده های مردم خاموش شد. البته حرف ما این است که 9 دی ایستگاه پایانی فتنه بود، ولی پایان همه فتنه ها نیست؛ چون درگیری ما با امریکا ماهوی است و مادامی که ما بر حاکمیت اسلام ناب با تعریف امام خمینی (ره) اعتقاد داریم، امریکا همچنان به خوی استکباری خود علیه ما تاکید می ورزد.

 

وی افزود: امریکا از دشمنی خود علیه ما دست برنمی دارد، بنابراین باید دائما مراقب باشیم و ببینیم که ماجرای توطئه از کجا سر باز می کند. باید یقین داشته باشیم که امریکا در پی نابودی انقلاب اسلامی است و به کمتر از این هم رضایت نمی دهد.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: مقابله با جمهوری اسلامی ایران یک خط استراتژیک در امریکاست و با تغییر دولت ها هم تغییر نمی کند و بارها نیز خودشان به این موضوع تاکید کرده اند؛ بنابراین بی خود نبود که امام می گفتند هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید و امریکا شیطان بزرگ است.

 

شریعتمداری افزود: اگر به این فرمول و نامعادله ای که بین ما و امریکا وجود دارد اعتقاد داشته باشید، نباید دشمن را یک لحظه از میدان دید خود بیرون ببرید. رهبر معظم انقلاب نیز بیان داشتند که دشمن را آرام نگذارید چون او شما را آرام نمی گذارد.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه باید هم نقشه راه دشمن را بشناسیم و هم خودمان نقشه راه داشته باشیم، اضافه کرد: در گام سوم باید به ارزیابی مواضع و عملکردها با توجه به دو نقشه دشمن و خود بپردازیم.

 

وی گفت: اساسی ترین مسئله در نقشه دشمن، براندازی نظام جمهوری اسلامی است و البته حق هم دارند؛ چون ما خیلی قدرتمند هستیم.

 

شریعتمداری اضافه کرد: رابرت فیسک همین امروز گفت بررسی های ما نشان می دهد که آینده منطقه را تشیع، ایران و روسیه رقم می زنند و من به جرات می گویم اگر سعودی بخواهد در منطقه دست به کاری بزند حتما باید از ایران اجازه بگیرند . با این شرایط طبیعی است که امریکایی ها از ما دست نمی کشند و برای نابودی انقلاب اسلامی به دنبال راه های مختلفی می روند که یکی از آنها جنگ نیابتی بوده که از سال 2009 وارد این جنگ ها شدند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: در هر حال خط دشمن مشخص است، اما مسئله این است که این خط را با طرح های پلکانی پیش می برند و هدف آن ها این است که طی چند مرحله به اهداف خود برسند.

 

وی با بیان اینکه هدف دشمن اعمال فشار بر ایران با هدف تغییر رفتار و ساختار است، اضافه کرد: مشکل آنها با رفتار ماست و هدف آنها نیز این است که این رفتار را تغییر دهند تا بتوانند به تغییر ساختار برسند و البته رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این خطر هشدارهای لازم را داده اند.

 

شریعتمداری در ادامه به وجود خطر نفوذ در کشورمان اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم عوامل نفوذی را بشناسیم اول باید ببینیم کدام نقطه حساس تر است و بعد از آن ببینیم تاکتیک حریف برای ورود به این نقطه چیست و در نهایت بفهمیم که برنامه او پس از ورود به نقاط حساس چه بوده است.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه عوامل نفوذ در کانون های تصمیم سازی و تصمیم گیری نفوذ پیدا می کنند، اضافه کرد: یکی از اهداف نفوذ این است که در محاسبات مسئولان تغییر ایجاد شود، چون اگر محاسبات مسئولین تغییر کند آنها می توانند باورهای مردم را نیز تغییر دهند.  

 

وی اضافه کرد: در واقع هدف آنها از نفوذ تهی شدن نظام اسلامی از عناصر قدرت است، چون وقتی که نظام اسلامی از عناصر قدرت تهی می شود، دیگر اقتدار ندارد و آنها به هر سمتی که بخواهند آن را می کشند.

 

شریعتمداری با اشاره به یکی از نامه های حضرت علی (ع) برای گماشتن افراد به مسئولیت ها تصریح کرد: حضرت علی (ع) در این نامه فرموده اند که برای گماشتن افراد در مسئولیت های حساس باید به چهار محور حزب، جنگ، بیت المال و مردم توجه شود.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: منظور از حزب این است که ببینیم این فرد با چه کسانی و جریاناتی در ارتباط است؛ منظور از جنگ این است که ببینیم این فرد که قرار است در یک مسئولیت حساس گماشته شود با چه کسانی سر ستیز دارد و با چه کسانی از در دوستی وارد شده است، منظور از بیت المال نیز این بوده که این فرد چه قدر بر روی بیت المال دارای حساسیت است و در نهایت چه قدر روحیه مردمی بودن دارد.

 

وی با بیان اینکه 4، 5 ماه پس از انتخابات سال 88 یکی از آقایان که در حال حاضر هم مسئول است، آمد و گفت قرار است یک ائتلافی صورت بگیرد و این ائتلاف با حضور کسانی که از وضع موجود ناراضی هستند، تشکیل می شود، خاطرنشان کرد: در آن موقع من یاد ائتلاف سفید افتادم.  هدف از ائتلاف سفید این است که از ظرفیت همه معترضین در فتنه استفاده شود.

 

شریعتمداری گفت: هر گاه دیدید جریاناتی با هم اختلاف نظر دارند و به یک ائتلاف رسیدند به تابلوی ائتلاف اعتماد نکنید. بنابراین برای اینکه بفهمید هدف اصلی ائتلاف چیست، از مواضع همه گروه ها مخرج مشترک بگیرید و ببینید در کدام نقطه با هم اشتراک دارند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: واقعیت این است در فتنه 88 همه اصلاح طلبان، بعضی از کارگزاران، بهائیان، منافقین و حتی گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی به میدان آمده بودند. حتی ریگی گفته بود ما حاضریم اسرای نیروی انتظامی را با زندانیان فتنه عوض کنیم. در هر حال وقتی که همه این ها به میدان آمده اند، نباید باور کنیم که هدف آنها انتخابات بوده است.

 

وی با بیان اینکه با وجود حضور گروه های مختلف و حتی معاندین در عرصه برخی ها حاضر نشدند که در قبال فتنه گران موضع گیری کنند، اضافه کرد: وقتی که به آنها گفته می شد که چرا موضع گیری نمی کنید، می گفتند ممکن است عده ای از موضع گیری ما سواستفاده کنند. حرف ما این است مگر شخصیت شما از امام حسین (ع) که در روز عاشورا به ساحت این امام اهانت شد، بالاتر است؛ چرا که وقتی رهبر انقلاب گفتند موضع گیری کنید، موضع گیری نکردید؟

 

شریعتمداری با بیان اینکه متاسفانه برخی ها جان و مال خود را نثار غریبه ها کردند ولی هر چه فحش دارند را نثار خودی ها می کنند، افزود: وزیر صنعت گفته دو میلیارد به عنوان حقوق نجومی چیزی نیست؛ که البته از دو میلیارد بیشتر بوده و این اصلا مهم نیست. بحث ما این است که طبق نظر رهبر معظم انقلاب کسانی که حقوق های نجومی می گیرند، لیاقت گرفتن پست را ندارند.  

 

وی گفت: البته مدیران از بین نمی رود، بلکه از این پست به پست دیگر انتقال پیدا می کنند.

 

شریعتمداری با بیان اینکه یکی از نگرانی های رهبر معظم انقلاب این بود که دشمن در جریان مذاکرات هسته ای قصد نفوذ داشته باشد، گفت: تقریبا برجام که هیچ، بلکه تحقیقا هیچ نتیجه ای برای کشور نداشته و می توان گفت که بزرگترین دستاورد آن این بوده که نشان داد امریکا غیرقابل اعتماد است و در واقع هر چه آقایان می گفتند شکل معکوس آن اتفاق افتاده است.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: هاشمی رفسنجانی گفته که کسانی که برجام را بی اثر می دانند چگونه می توانند جواب خدا را بدهند؛ حال ما به ایشان می گوییم شما که گفته اید برجام اثر داشته، چگونه می خواهید جواب خدا را بدهید.

 

وی با بیان اینکه امریکایی ها در دنیا معروف به جنگ کلمات هستند، افزود: در جریان مذاکرات هسته ای ما همواره می گفتیم که ماده 4 NPT لغزنده است، بنابراین تیم مذاکره کننده باید مراقب باشد که از طریق این ماده فریب نخورد که متاسفانه این گونه هم شد.

 

شریعتمداری بیان کرد: طبق گفته آقایان قرار بوده همه تحریم ها برداشته شود، اما هیچ یک از آنها برداشته نشده و برای بانک ها اصلا ال سی باز نمی کنند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: شما که می گویید برجام فتح الفتوح، بزرگترین معجزه قرن و آفتاب تابان است، به واسطه آن قدرت های بزرگ در برابر ایران قدم خم کرده اند و برجام سایه جنگ را از کشور برداشته، بدانید که اصلا این گونه نبوده است.

 

وی گفت: با توجه به اینکه برجام هیچ گونه دستاوردی نداشته، شاهدیم که آقایان اصرار دارند آن را به عنوان یک الگو در برنامه های دیگر به کار ببرند؛ بنابراین حرف از برجام 2، 3 و 4 می زنند که رهبر انقلاب بیان داشتند همین یک برجام کافی است . حرف ما این است که شما که می خواهید برجام را به عنوان یک مدل استفاده کنید، چه نتیجه ای از آن گرفته اید؟

 

شریعتمداری اضافه کرد: این نگرانی وجود دارد که آقایان ندانسته در یک چرخه فریب دور خود بچرخند. اما این چرخه فریب چیست؟ بحثی داشتیم به عنوان غرق مصنوعی؛ یعنی این که حریف می خواهد شما را در حالتی قرار دهد که احساس کنید در حال غرق شدن هستید و کسی که در حال غرق شدن است به هر خس و خاشاکی که به دستش بیاید، چنگ می زند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: حال تصور کنید هنگامی که در حال غرق شدن هستید، دشمن آن چیزی را که خودش دوست دارد دم دستتان بگذارد تا به آن چنگ بزنید ؛در این حالت است که می تواند شما را به گوشه رینگ برده و به خواسته های خود برسد؛ آن وقت است که شما را وارد گرداب می کند.

 

وی گفت: طرح امریکا هم این است که ما احساس غرق شدگی کنیم و در نهایت آنها را کلید حل مشکلات خود بدانیم و این در حالی است که خیلی از اتفاقاتی که در کشورمان در جریان مذاکرات هسته ای افتاده می توانست اتفاق نیفتد؛ به عنوان نمونه می گفتند برجام موجب رفع بیکاری می شود حرف ما این است پس چرا برای آنها اشتغال ایجاد می کنند؟

 

شریعتمداری خاطر نشان کرد: در مناطق آزاد دو میلیارد واردات انجام شده در حالی که میزان صادرات ما یک میلیارد بوده و یا در نمونه ای دیگر کترینگ قطارها را به یک شرکت خارجی داده اند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: امریکایی ها می خواهند مردم ما بفهمند منشا مشکلات کشورمان هستند تا بعد خودشان را به عنوان فرشته نجات به ما القا کنند و به ما بفهمانند راهکار نجات، سازش با امریکا است.

 

وی ائتلاف اخیر اصولگرایان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این حرکت یک حرکت امیدوار کننده است، البته بهتر این است که آقایان به جای اینکه ابتدا چند کاندیدا را معرفی کنند و بعد نهایت به یک نفر برسند، از همان ابتدا یک نفر را معرفی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها