خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی تبریز:

درصد جرایم خشن در تبریز در حدصفر است/تبریز رتبه دوم مکنا

فرمانده انتظامی تبریز ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد ناحیه انتظامی تبریز در 9ماهه گذشته، گفت: درصد جرایم خشن در تبریز در حدصفر است.
کد خبر: ۸۷۹۸۵۹۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آذربایجان شرقی، فرهنگ نوروزی افزود: در 9 ماه نخست امسال شاهد کاهش چهار درصدی جرایم در سطح شهر تبریز به خصوص کاهش جرایم در حوزه سرقت هستیم که این کاهش از سه سال گذشته ادامه دارد.

وی آمار کاهش جرایم شرارت و چاقوکشی را 17 درصد، نزاع و درگیری44 درصد، قتل شش درصد ونزاع دسته جمعی را 34 درصد عنوان کرد.

نوروزی با تاکید بر اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، اظهار داشت این طرح به هیچ وجه تعطیل نشده است و در سه نوبت طی 24 ساعت با اولویت جمع‌آوری معتادین متجاهر و افراد ولگرد در حال اجرا است.

نوروزی به جشنواره مکنا(مدیریت کیفیت نیروی انتظامی) نیز اشاره و بیان کرد: تبریز در بین کلان شهرها در این جشنواره پس از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است که طی آن سه کلانتری تبریز نشان برنز گرفتند.

وی احراز این رتبه را نتیجه تلاش عوامل مجموعه نیروی انتظامی و کلانتری های کلان شهر تبریز دانست.

نوروزی همچنین از بسته شدن 10هزار پرونده مراجعان به کلانتری ها در 9ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: بیشتر این پرونده‌های مراجعان که به سازش و بسته شدن پرونده‌ها منجر شده است مربوط به اختلافات خانوادگی و نزاع و... بوده است.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز با اشاره به تقویت یگان موتوری نیروی انتظامی کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: تقویت این یگان موجب شده است تا در کمترین زمان ممکن نیرو‌ها در سر صحنه حاضر شده و در 9 ماهه امنیت و آرامش نسبت به سال گذشته بهبود یابد.

نوروزی تشکیل پلیس افتخاری در سطح تبریز را از دیگر اقدامات مهم خواند و اظهار داشت: با تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر استفاده از نیروی مردمی این تشکل با طی مراحل گزینش، از یک ماه گذشته کار خود را در انتظامات مصلی، تفرجگاه‌ها، مسابقات ورزشی و ... آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این بخش همانند بسیج در قالب نیروی انتظامی است که از این پس بیش از گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرندو تاکنون 500 نفر متقاضی پلیس افتخاری بوده‌اند که حدود 100 نفر از آن ها آموزش‌های لازم را دیده و با لباس متفاوت و آرم پلیس افتخاری در انظار عمومی به نیروی انتظامی کمک می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها