برای جوانان یزدی کار نشد ندارد:

با همت مضاعف می توان سود 300 هزار تومانی پرورش بلدرچین را 7 میلیون کرد!

کد خبر: ۸۷۹۸۶۶۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مصطفی عرب خاوری جوان 29 ساله یزدی تحصیلات خود را در رشته کارشناسی حسابداری گذارنده است. 

وی اظهار کرد: 9 سال قبل برای اولین بار که وارد کار پرورش بلدرچین شدم تنها برای سرگرمی و اوقات فراغت بود و با جوجه ریزی هزار بلدرچین کار شروع شد به طوری که اصلا به جنبه اقتصادی آن هم فکر نمی کردیم.

وی افزود: بتدریج به این کار علاقه مند شدم و با توجه به سود و کسب درآمد مناسب باعث شد این کار را ادامه داده و به فکر توسعه آن باشم و با سود حاصل از دوره اول توانستیم توانتسیم در دوره بعد 4 جوجه بریزیم و به صورت جدی وترد عرصه پرورش بلدرچین شویم.

این جوان یزدی در ادامه گفت: بعد از توسعه، سالن را قفس بندی کرده و دستگاه جوجه کشی به مجموعه اضافه کردیم و با 5 هزار مولد شروع به تولید تخم بلدرچین کردیم و بوسیله دستگاه، جوجه یکروزه تولید کردیم و در این زمینه خودکفا شدیم.

وی با بیان اینکه هفته ای 30 هزار جوجه یک روزه تولید می کنیم که تمام این جوجه ها را به فروش می رسانیم و برای هر دوره جوجه ریزی خودمان نیز 15 هزار جوجه تولید می کنیم، اذعان کرد: به طور متوسط هر دوره جوجه ریزی 50 روز زمان می برد و در سال 6 الی 7 مرتبه این کار تکرار می شود.

عرب خاوری بیان کرد: هر بلدرچین تقریباً 170 گرم وزن دارد و در سال بیش از 15 هزار تن بلدرچین کشتار می شود.

وی به مشکلاتی که در عرصه پرورش بلدرچین وجود دارد اشاره کرد و گفت: دست دلال ها در این کار زیاد شده و با توجه به زحمتی که تولید کننده در این راه می کشد مقدار بسیاری عاید دلال ها می شود و همچنین زیاد شدن و اشباع پرورش بلدرچین سبب شده عرضه زیاد شود و در مقابل آن تقاضا کمتر شده است.

این جوان با بیان اینکه توانسته است در کار خود برای دو نفر اشتغال زایی داشته باشد، افزود: اولین سودی که در سال 86 از این کار داشتیم 300 هزار تومان بود و اکنون با سرمایه 40 میلیونی ماهی 7 میلیون سود داریم.

ارسال نظرات