مسئول عقیدتی نیروی زمینی سپاه استان لرستان:

باید عبرت هایی که از فتنه 88 گرفته شد برای مردم بیان شود

مسئول عقیدتی نیروی زمینی سپاه استان لرستان گفت:از فتنه ی 88 باید عبرت ها گرفت و باید این ها را برای مردم بیان کرد تا بدانند چرا 9 دی را باید گرامی داشت.
کد خبر: ۸۷۹۸۹۰۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستانحجت الاسلام کرمی، در جلسه ی بصیرت افزایی 9 دی، در سپاه ناحیه دورود اظهار داشت:در این روز مسیر معاندان از انقلابیون مشخص شد و این روز هیچ گاه فراموش نخواهد شد؛ اگرچه عده ای به دنبال این هستند که این روز را به فراموشی بسپارند و سران ظالمی که در قضیه ی فتنه، نظام انقلاب اسلامی را تحت الشعاع قرار دادند را زنده کنند و هر ازچندگاهی دم از رفع حصر می زنند.
باید عبرت هایی که از فتنه 88 گرفته شد برای مردم بیان شود
وی گفت:  دشمن در 9 دی 80 آمد تا انقلاب را ببرد اما مردم ما از ارزش ها دفاع کردند و کسانی در این قضیه دخیل بودند که خودشان جزء افرادی بودند که انقلاب را به وجود آورده بودند؛ بنابراین دفاع از این افراد، حرفی ظالمانه و نادیده گرفتن خون شهداست.

مسئول عقیدتی نیروی زمینی سپاه استان لرستان افزود: از فتنه ی 88 باید عبرت ها گرفت و باید این ها را برای مردم بیان کرد تا بدانند چرا 9 دی را باید گرامی داشت.

باید عبرت هایی که از فتنه 88 گرفته شد برای مردم بیان شود
حجت الاسلام کرمی گفت:عبرت اول شناخت مؤلفه های شکل دهنده ی فتنه (باید بدانیم علت فتنه چه بوده است؟ عواملی که باعث فتنه شد، همسویی و همگرایی با جریان نظام سلطه و براندازی نظام بود؛ این آقایان با نظام سلطه، همگرا شدند و آنچه از طریق دشمن دیکته می شد را عملی می کردند.

باید عبرت هایی که از فتنه 88 گرفته شد برای مردم بیان شود

وی افزود: هر جا نظام اسلام از جانب داخلی ها مورد تعرض قرار بگیرد، آن فتنه است. اگر این آقایان در نظام جمهوری اسلامی این ضربه را نمی زدند، این مشکلات به وجود نمی آمد.)

کرمی ادامه داد: در عبرت دوم به چند لایه بودن فتنه پی می بریم ،در فتنه ی 88 جریانی مانند جریان صدر اسلام و در زمان امام حسین  (ع) پیش آمد و در زیارت عاشورا هم 3 لایه ی فتنه را میخوانیم، این 3 لایه در فتنه 88 هم بود این 3 لایه اینها بود : 1.عناصر پشت صحنه 2.عناصر روی صحنه 3. عناصر مباشر. که مباشرین این قضیه جریان های رادیکالی و جریان های هنجار شکن بودند.

مسئول عقیدتی نیروی زمینی سپاه استان لرستان ترکیب خواص در فتنه را عبرت سوم برشمرد و گفت: ترکیب فتنه 88 تقریبا شبیه به ترکیب فتنه در جنگ جمل بود. در زمان حضرت علی (ع) مقابل ایشان افرادی بودند که با تمام وجود آمدند که حضرت را از مسیر بردارند و در انقلاب اسلامی آمدند تا انقلاب را از مسر بردارند؛ اما در فتنه ی 88 اتفاق مهمی که افتاد این بود که مردم در کنار رهبری و پشت رهبری حرکت کردند و مردم ما بصیرت پیدا کردند.

وی با بیان عبرت چهارم افزود: قابل تکرار بودن فتنه چهارمین آن هاست که هر زمان دیگری ممکن است فتنه ی88 رخ دهد و ما باید از این فتنه درس بگیریم.

کرمی تصریح کردن: شباهت فتنه ها به همدیگر عبرت دیگری است که باید از فتنه گرفت و میتوان به مقایسه ی بین فتنه ی جمل و فتنه ی 88 پرداخت که هردو با تهمت همراه بودند، هر دو فتنه اردوکشی را پیش رو آورد.

باید عبرت هایی که از فتنه 88 گرفته شد برای مردم بیان شود

وی افزود:ششمین عبرت این است که منشأ فتنه در نظام جمهوری اسلامی 2 تفکر را به وجود آورد: 1. تفکر دینی حداقلی که معتقد به سکولاریسم هستند، اینها تکنولوژی و اشرافی گری را قبول دارند. دین حداقلی باعث بوجود آمدن لیبرالیسم میشود. 2. دین حداکثر که اعلام می کند بین ولایت فقیه و ائمه اطهار و شارعیت، پیوستگی وجود دارد، اگر کسی پیامبر را قبول دارد، امیرالمؤمنین و ائمه ی بعد از او و ولایت فقیه را باید قبول داشته باشد؛ ولایت فقیه استمرار حرکت ائمه است.
کرمی در این خصوص ادامه داد:اصلاح طلبان، دین حداقلی و اصول گرایان، دین حداکثری را در نظر دارند. در دین حداقلی، تقابل و تعامل با استکبار جهانی را شرطی می دانند اما در دین حداکثری این مسئله وجود ندارد. پیامدهایی که در دین حداقلی وجود دارد تسامح فرهنگی در قبال ارزش های دینی است، اگر ارزش های دینی را زیر سؤال ببرند، خیلی با این مسئله کاری ندارند. تسامح در فضای مجازی وجود دارد. محور اقتصادیشان، بانک جهانی است نه اقتصاد اسلامی.  محور کارگزینی، اشرافی گری است و هر کس در این طیف قرار بگیرد زندگیش تأمین است اگر نه باید بمیرد.

 مسئول عقیدتی نیروی زمینی سپاه استان لرستان عبرت پایانی را دست اندازی به نرم افزارهای انقلاب اسلامی دانست و گفت : اینها دنبال انقلاب زدایی هستند و می خواهند از هر چیز انقلاب زدایی کنند از مذاکرات از عاشورا از عزاداری ها از نهادهایی که در نظام هست و از شخصیت ها انقلاب زدایی می کنند.


ارسال نظرات