برپایی نمایشگاه دستاوردهای روستایی شهرستان کوثر در پایتخت

فرماندار کوثر گفت: نمایشگاه دستاوردهای روستایی شهرستان کوثر همزمان با دیگر شهرستانهای استان از 15 الی 18 دیماه در تهران برپا می شود.
کد خبر: ۸۷۹۹۰۲۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، علیرضا علیپور در جمع مسئولین دستگاههای اجرایی این شهرستان با تاکید بر توانمندی کشاورزی، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی در روستاهای کوثر، اظهار کرد: این شهرستان با توجه به ظرفیت های کشاورزی و اقتصادی خود و مزیت های نسبی تولیدات روستایی و نیز توانمندی های فرهنگی و گردشگری در این نمایشگاه حضور فعالی خواهد داشت.

وی ادامه داد: روستاها به عنوان مراکز تولید این شهرستان از قابلیت های زیادی برخوردار هستند که با شناسایی و فعال کردن آنها می توانیم به دستاوردهای خوبی دست یافته و از مهاجرت نیز جلوگیری کنیم.

فرماندار کوثر تصریح کرد: آگاهی بازدید کنندگان از وجود استعدادها، قابلیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی و ظرفیت این مناطق در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی معرفی جاذبه های فرهنگی ( از قبیل آداب و رسوم، بازی های بومی، پوشش های محلی ، غذاها و ...) ، جاذبه های طبیعی و گردشگری، معرفی مشاهیر و استعدادهای جوان، کارآفرینان و ... در عرصه روستایی، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستائیان، برقراری ارتباط تجاری فی ما بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با ایجاد تقاضاهای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستاییان، تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی ازاهداف برگزاری این نمایشگاه است.

به گزارشکوثرخبر، شهرستان کوثر دارای یکصد روستا است که متاسفانه عدم وجود امکانات در سطح شهرستان و همچنین بیکاری موجب شده است تا جمع کثیری از روستا نشینان و همچنین شهر نشینان به شهرستانها و استان های همجوا مهاجرت کنند.

امید می رود با حمایت از تولید و مصرف داخلی(بهره وری از روستاییان) و تبلیغ و ترویج دستاوردهای کشاورزان و ... ضمن ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، مهاجرت معکوس را در سطح شهرستان شاهد باشیم.

ارسال نظرات