فتنه از منظر علماءاهل سنت؛

حب ریاست و بله قربان گویی به آمریکا عوامل بروز اختشاشات ۸۸ بود

اهل سنت با چشمان باز خدمات متقابل انقلاب برای سیستان و بلوچستان و قوم بلوچ و سیستانی را برای انقلاب رصد کرده و از فتنه گران بیزارند
کد خبر: ۸۷۹۹۰۸۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ؛علماء و روحانیت اهل سنت سیستان و بلوچستان همواره در راستای اعتلاء انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل قدم برداشته و خود را از نظام و همراه آن میدانند.
البته هستند کسانی که هر از چندی سازناکوک مخالفت را به نوعی کوک می کنند و دم از تبیض و نابرابری می زنند اما توده بینای اهل سنت با چشمان باز خدمات متقابل  انقلاب برای سیستان و بلوچستان و قوم بلوچ و سیستانی را برای انقلاب رصد  کرده و از فتنه گران بیزارند.
چشم تیز بین علماء همواره برای سرفرازی اسلام و ایران عزیز حوادث انقلاب را رصد کرده و می کند و در این رابطه هر ساله فتنه ننگین سال 88 را بازخوانی و از آن به عنوان آیینه عبرت برای آیندگان یاد می نمایند.
 مولوی رشید گل محمدی مدرس حوزه های علمیه اهل سنت سراوان در این خصوص اظهار داشت: دشمنان فریب خورده و فتنه گر را که در سال 88 هیاهو به پا کرده بودند را از یاد نمی بریم.
استاد اهل سنت حوزه علمیه دارالسلام سراوان در ادامه با بیان فصل الخطاب بودن کلام رهبری در کشور گفت: همانطور که رهبری حکیم نظام در همان ساعات ابتدائی فتنه هشدار های لازم را به جامعه و ملت شریف دادند و بر همگان حجت را تمام کردند.
وی افزود: ما وظیفه داریم تا در 9دی هر سال عاشورا بیافرینیم و دامان ناپاک فتنه و فتنه گرانی که کشور را به آستانه سقوط کشاندند را بر همگان معرفی کنیم.
مولوی گل محمدی در خصوص اثرات سوء فتنه 88 بر کشور ابراز داشت: در سال 88 دشمنان ملت شاد شدند و دوستان ایران اسلامی نگران گردیدند.
وی در ادامه با محکومیت هر گونه فتنه انگیزی بر علیه نظام بیان کرد: فتنه باید در نطفه خفه و فتنه گر رسوا گردد تا قوام و بقا حکومت اسلامی تضمین گردد.
مولوی مجیب الرحمن رئیسی مدیر مدرسه دینی اهل سنت دارالسلامیه و امام جمعه جالق سراوان نیز در خصوص فتنه 88 به خبرنگار بسیج گفت: درطول تاریخ اسلام از طرف اهالی کفر فتنه های متعددی صورت گرفته است که یک نمونه آن را در سال 88 با هدف  نابودی اسلام سرنگونی نظام جمهوری اسلامی توسط استکبار جهانی و بازیگران داخلی آن مشاهده کردیم.
مولوی رئیسی در ادامه با برشمردن عوامل خنثی کننده فتنه آشوب طلبان در سال 88 افزود: دو عامل اساسی سبب شد تا فتنه 88 دفع گردد؛ عامل اول و تاثیر گذار رهبری نظام و عامل دوم ملت بصیر و بیدار بود که نظام را از شر وآفات قتنه نجات داد.
امام جمعه جالق با  متعهد خواندن جامعه روحانیت برای دفاع از حکومت اسلامی تصریح کرد: جامعه روحانیت اهل سنت وظیفه دارد از آرمان های نظام اسلامی حمایت کند و آنها راپاس بدارد.
وی اظهارداشت:  علماء اهل سنت درمقابل هر حرکت وجریانی که کوچکترین خدشه ای را بر آرمان های انقلاب وارد کند تا پای جان می ایستد و نه تنها فتنه 88بلکه هرفتنه دیگر که برعلیه وحدت اسلامی صورت گیرد محکوم می نماید.
مولوی محمد نعیم رئیسی امام جمعه اهل سنت هیچان نیکشهر ضمن محکومیت خیانت فتنه گران در سال 88 گفت: فتنه سال 88 حادثه ای تلخ و تأسفبار بود.
وی افزود: وقایع سال 88 به جهت منفعت طلبی و حب جاه و مقام و تبعیت کورکورانه از غرب و خصوصا ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوست.
مولوی رئیسی قیام 9دی را قیام را درمان دمل چرکین و بد بوی فتنه خواند و اذعان داشت: 9 دی 88 نهضتی برگرفته از بصیرت به صورت خود جوش صورت گرفت و بینی فتنه را به خاک مالاند.
وی افزود: اهل سنت در کنار رهبری و نظام ایستاده و به ارزش های انقلاب اسلامی اعتقاد راسخ دارد و در این راه پای می فشارد.

ارسال نظرات