خبرهای داغ:
مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی:

جلسه شورای عالی بسیج عشایری خراسان شمالی برگزار شد

قنبرزاده گفت: نهاد مردمی بسیج و سپاه خدمت رسانی به قشر عشایری را در اولویت کاری خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۷۹۹۱۳۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج؛ جلسه شورای عالی قشر عشایری استان با حضور  فرمانداران شهرستان های اسفراين- فاروج- شیروان، مسئول بسیج عشایری و مدیرکل امور عشایری استان به میزبانی فرمانداری شهرستان مراوه تپه برگزار شد.  در در این جلسه "قنبرزاده" مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی ضمن تاکید بر مطالبه گری بسیج به عنوان یک نهاد مردمی، به ظرفیت های بالای بسیج در عرصه محرومیت زدایی و خدمت رسانی اشاره کرد.

وی توجه مسئولان دستگاهای اجرایی نسبت به وضعیت تحصیلی و آموزشی دانش آموزان عشایر که در محرومیت به سر می برند را به عنوان یک مطالبه مردمی خواستار شد.

قنبرزاده گفت: یکی از شاخص های توسعه کشورها وضعیت بهداشت و درمان و میزان دسترسی مردم به خدمات درمانی است. عشایر به لحاظ ماهیت زندگی و کوچرو بودن نسبت به دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی  در محرومیت بسر می برند. با این شرایط نهاد مردمی بسیج و سپاه خدمت رسانی به این قشر عشایری را در اولویت کاری خود قرار داده است.

مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال با رایزنی ها و تعاملی که با سازمان بسیج جامعه پزشکی و علوم پزشکی صورت گرفت در پنج نوبت اقدام به اعزام تیم های سیار پزشکی به مناطق محروم انجام شد.

وی افزود: در این اعزام ها تمام خدمات اعم از دارو- ویزیت و عینک به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفته است و در حال حاضر نیز به همت مسئولين سپاه استان رایزنی لازم جهت برپایی بیمارستان صحرایی در راستاي خدمات دهی به عشاير استان خراسان شمالی که در مناطق قشلايي استان گلستان حضور دارند انجام گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات