سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با «بسیج»:

فتنه 88 یک "دمل چرکین" بود/اگر 9دی سرما خوردم و بیرون نیامدم به معنای مخالفت نیست!

اکرمی در خاتمه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بسیج که آیا در برنامه نه دی شرکت خواهید کرد عنوان کرد: حال اگر آمد و سرماخوردم و بیرون نیامدم این معنایش مخالفت است یا موافقت همین خود سوال شما جهت دارد!
کد خبر: ۸۷۹۹۲۳۴
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج پیرامون سالروز 9دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بیان داشت: موضوع 9دی مربوط به سال 88 ابعاد گوناگونی دارد و اصلا سال 88 در جمهوری اسلامی سال ویژه‎ای است که انتخابات بسیار باشکوهی در خرداد ماه صورت گرفت و 85 درصد مردم در آن شرکت کردند.

اکرمی با اشاره به حوادث رخ داده در فتنه 88 بیان کرد: در عاشورای سال88 که رفتار بسیار زشت و ناروا صورت گرفت که مردم دو روز بعد آن به صحنه آمدند و تمام حوادث کف خیابان و حمله و توهین به امام حسین(ع) و عاشورا را محکوم کردند و  شاید آن توطئه‎ها و فتنه‎هایی که در طول سال 88 انجام گرفت را شست و شو دادند.

وی در ادامه گفت: سال 88 سال مهمی بود و خاطرات شیرینی دارد  و آن خاطرات مربوط به حضور 85 درصدی مردم در انتخابات است و البته آفات و آسیب‎های بدی دارد که به عاشورای امام حسین رسید و توهین‎ به مقدسات دینی صورت گرفت.

اکرمی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج مبنی براینکه آیا منشا حوادث سال 88 را داخلی می‎دانید اظهار داشت: یکی از مواردی که باید  رسیدگی شود این است که روزنامه کیهان مدعی است که فتنه 88 از 10 سال تا 15 سال قبل ریشه دارد و از خارج نیز هدایت شده است؛ این باید بررسی شود و آنچه که ما در داخل کشور دیدیم همان مسئله خیابان و آتش و توهین و امثالهم بود که به شدت آن را نفی می‎کنیم و آن را جسارت می‎دانیم اما اینکه الهام از جای دیگر دارد برخی مدعی‎اند و این باید بررسی شود.

اکرمی در پاسخ به این سوال که در رابطه با سران فتنه چه نظری دارید گفت: من معتقدم اصل خاطره 9دی که کار مردمی است گرامی می‎داریم اما می‎گوییم که بنشینند همه جانبه این دمل چرکین را بررسی کنند و ببینند آیا گوینده‎ای، شنونده‎ای، نویسنده‎ای، بیرونی، داخلی، خارجی، خودی یا یک فردی که آگاه نبوده، عمدی بوده یا غیرعمدی که یک گروه منصف و مطلع و ناصح بنشینند این را بررسی کنند و نتیجه قصه را اعلام کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خاتمه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بسیج که آیا در برنامه 9دی شرکت خواهید کرد عنوان کرد: حالا اگر آمد و سرما خوردم و بیرون نیامدم این معنایش مخالفت نیست.
ارسال نظرات