مسوول سازمان بسیج حقوقدانان شهرستان زابل در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان برای محرومیت زدایی از سیستان و بلوچستان عزمی ندارند

سعید غفاری گفت: شهرستان زابل جزو یکی از مناطق محروم است که فاقد بنگاه صنعتی بوده و هیچ شرکت نوپایی هم تمایل به سرمایه گذاری در آن ندارد .
کد خبر: ۸۷۹۹۳۶۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵

سعید غفاری مسوول بسیج حقوقدانان شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه شهرستان زابل فاقد بنگاه اقتصادی است افزود: بنگاههای کوچک و متوسط دارای نقش مثبتی در اقتصاد هستند که پایه و موتور محرک اصلی اقتصاد کشورها را تشکیل می‌دهند. شهرستان زابل جزو  یکی از مناطق محرومی است که فاقد بنگاه صنعتی بوده و هیچ شرکت نوپایی هم تمایل به سرمایه گذاری در آن ندارد. به گفته رهبری معظم انقلاب، زابل تنگه احد کشور است. این در حالی است که مسوولان اجرایی برنامه ریزی لازم برای خروج سیستان از بحران را ندارند. چنانچه فعالیت اقتصادی خاصی در منطقه وجود ندارد و بنگاه‌های اقتصادی فعالی نداریم تا موجب رونق اقتصادی معیشت مردم شود.

غفاری بیان داشت: دستیابی به اقتصاد مقاومتی؛ مستلزم افزایش سهم بنگاه های اقتصادی متعهد در اقتصاد به ویژه در مناطق مختلف است این رویکرد، با ماهیت اقتصاد پایدار و مقاومتی نیز تناسب بیشتری دارد. در واقع، به دلیل موانع اقتصادی ایجاد شده توسط قدرت‌های اقتصادی که کشورمان را در اختیار دارند در برابر مسیر پیشرفت زابل ، عملا امکان قرار گرفتن شرکتهای کوچک داخلی در مسیر زنجیره تولید بسیار کمرنگ است.

وی بیان داشت: توسعه کمی بنگاه‌های تولیدی و تجاری بیش از ظرفیت موجود بازار، راهکاری است که عموما برای ایجاد اشتغال در کشور و بالاخص مناطق محروم استفاده می‌شود. اما باید توجه داشت که این نوع سیاست‌گذاری برای ایجاد اشتغال، موثر است. در واقع، زابل از پتانسیل تولیدی محصولات مختلف کشاورزی و صنایع دستی برخوردار است ولی به دلیل اینکه به شکل سنتی بوده نتوانسته ارزش افزوده ‌ای ایجاد کند. مسوولان کشورمان باید در پی این باشند که اشتغال پایدار را ایجاد کنند و محصولات تولیدی را به شکل تجاری دربیاورند. تا از این طریق موجب افزایش قیمت نهایی محصولات بومی شود.

مسوول بسیج حقوقدانان شهرستان زابل در ادامه خاطر نشان کرد: تحولات مختلف اقتصادی در کشورمان ایجاد شده است  ولی جوامع مختلف از قیبل مناطق و استان‌های محروم از این تحولات بهره‌ای نبرده‌اند. توسعه صنعتی و اقتصادی كشورمان نیاز به توسعه اقتصادی در همه مناطق کشورمان دارد و حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی یکی از توسعه‌های اقتصادی است باید نوآوری‌های لحظه به لحظه، رشد سرمایه‌های انسانی و بالا رفتن توان مدیریتی و كارآفرینی برای مناطق محروم هم ایجاد شود و سرمایه داران را ترغیب به ایجاد تشکیل و سرمایه گذاری مشاغل كوچك در مناطق محروم کشور کرده تا موجب شوند استراتژی‌ها و برنامه‌های صنعتی به سمت تشکیل و حمایت از بنگاه‌های كوچك و متوسط  در مناطق محروم كه رشد اقتصادی متوازن را به همراه دارد، معطوف گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار