سرمایه‌گذاری ۳/۸ میلیارد دلاری خارجی در شهرک‌های صنعتی کشور

در شهرک های صنعتی کشور 3 میلیارد و 800 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۸۷۹۹۶۵۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهر یاسوج در جمع خبرنگاران به رسالت این سازمان اشاره کرد و گفت: 3 میلیارد و 800 میلیون دلار در شهرک‌های صنعتی کشور  سرمایه گذاری خارجی در قالب 160 طرح انجام گرفته که یک میلیارد و 800 میلیون دلار آن در دولت کنونی صورت گرفت.

غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی همیشه در انجام ماموریت های محوله موفق بوده افزود: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه های حمایتی ویژه ای از صنایع کوچک انجام خواهد گرفت که موجب ایجاد رفاه و اشتغال در جامه می شود.

 وی تامین زیرساخت به منظور سرمایه گذاری مطلوب را از مهمترین سیاست های این سازمان دانست و گفت: 950 شهرک و نواحی صنعتی در کشور مصوب شده که 780 شهرک و نواحی صنعتی تا کنون به بهره برداری رسیده است.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی افزود: در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیری در مناطق محروم تا 13سال  و در بقیه مناطق تا 10 سال است که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران است.

سلیمانی با بیان اینکه 92 درصد معادل 88 هزار از واحدهای صنعتی کشور صنایع کوچک هستند گفت: 80 هزار واحد آن کوچک و  کمتر از 50 نفر هستند.

وی با اشاره به شکل گیری واحدهای ستاد تسهیل استانی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید دولت مصوب کرده تا 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد های مشکل دار اختصاص داده شود.

سلیمانی همچنین از تصویب 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات در روز گذشته در ستاد اقتصاد مقاوتی خبر داد و ادامه داد: این میزان تسهیلات تا پایان بهمن ماه امسال پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه فعال شدن واحدهای تعطیل از مهمترین اهداف دولت یازدهم در حوزه تولید و اشتغال در کشور است گفت: 7 هزار و 500 واحد تعطیل در شهرک ها و نواحی صنتی استان وجود داشت  که تاکنون 2 هزار و 885 واحد آن به چرخه تولید بازگشتند.

سلیمانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 835 واحد تعطیل در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند، گفت:واحدهای تعطیل به 6 هزار و 700 واحد کاهش یافته است

ارسال نظرات