استاندار زنجان:

در تصمیمات اقتصادی و جذب سرمایه گذار از اِعمال دیدگاه‌های سیاسی پرهیز شود

باید در حوزه اقتصاد و جذب سرمایه‌گذار به منظور توسعه استان و کشور، از هرگونه تصمیمات و اِعمال نظرات سیاسی و جناحی پرهیز نمود.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۴۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نشست با شهرداران ادوار گفت: بهره‌گیری از تجارب و خِرد جمعی می تواند مشکلات پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام را برطرف نمايد

درویش امیری افزود: باید در حوزه اقتصاد و جذب سرمایه‌گذار به منظور توسعه استان و کشور، از هرگونه تصمیمات و اِعمال نظرات سیاسی و جناحی پرهیز نمود.

وی اظهار داشت: استان زنجان یکی از 7 استان کشور است که بدلیل نزدیکی به تهران، برقراری پرواز به پايتخت مقرون به صرفه نیست، لذا توسعه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی و نیز استفاده از قطارهای سریع‌السیر می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم در این استان‌ها باشد.

استاندار زنجان تصریح کرد: در همین راستا دو خطه نمودن راه‌آهن زنجان به تهران بعنوان یکی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به زنجان در سال 93، در اولویت پیگیری قرار گرفت و هم‌ اکنون قرارداد تکمیل سه قطعه از آن منعقد شده و در دست اجرا می‌باشد.

درویش امیری خاطر نشان ساخت: جلب مشارکت بنیاد مستضعفان در توسعه شرکت کشت و صنعت با 6 هزار راس دام شیری در خدابنده نیز از دیگر موضوعاتی در دست پیگیری می باشد.

استاندار زنجان اظهار داشت: اگر چه محصولات کشاورزی تولید شده در زنجان بیش از 2.5 برابر نیاز مصرفي استان است ولی متاسفانه صادرات این محصولات اغلب از طریق سایر پایانه‌ها انجام می شود و استان سهمی از درآمدهای صادراتی این بخش ندارد.

وی در ادامه افزود: دولت یازدهم در سال 92، مدیریت کشور را با وجود حدود 4.5 میلیون نفر فاقد شغل تحویل گرفت و اگرچه در این مدت تنها حدود 600 تا 700 هزار شغل جدید ایجاد نموده ولی هنر دولت توقف رشد بیکاری در کشور بوده است.

ارسال نظرات