سرپرست فرمانداری خاتم تاکید کرد:

ضرورت ایجاد زمینه های توسعه پایدار در خاتم

سرپرست فرمانداری خاتم گفت: ایجاد زمینه های توسعه پایدار یک ضرورت است و باید با تلاش از این ظرفیت ها استفاده کرد.
کد خبر: ۸۸۰۰۹۶۸
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ سرپرست فرمانداری خاتم در نشست تعیین قطب تولید شهرستان با اشاره به اینکه پتانسیل های خوبی در شهرستان وجود دارد افزود: خاتم از نظر کاشت و برداشت محصولات در جایگاه بالایی قرار دارد که باید با تهیه زیرساخت های مناسب ضمن افزایش تولید موجب ایجاد اشتغال پایدار هم بشویم.

محمد محمودی گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی باید مورد توجه ویژه بخصوص در این شهرستان قرار گیرد چرا که ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، مؤثر رین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی به شمار می رود.

وی تاکید کرد: همچنین یکی از بهترین راهکارهای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش ارزش افزوده محصولات و توسعه اقتصاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

محمودی با اشاره به ورود سرمایه گذاران به بخش های صنایع تبدیلی یادآور شد: سرمایه گذار باید در مسیر ایجاد صنایع در شهرستان ها بتواند در حداقل زمان ممکن مجوزهای لازم را اخذ کرده و بتواند در کمترین زمان ممکن طرح مورد نظر خود را اجرایی کند.

در ادامه همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم هم افزایی را در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومت یک نیاز دانست و گفت: با تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی باید مسئولان ضمن هماهنگ بودن هم افزایی داشته باشند تا بتوانند در این مسیر گام های خوبی را اجرایی کنند.

سرهنگ پاسدار حسین آزادی نژاد ضمن بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی که با همکاری آستان قدس رضوی در راستای محرومیت زدایی تشکیل شده است،اظهار کرد: این قرار گاه در شهرستان خاتم و در دهستان چاهک نیز فعالیت خود را آغاز کرده است که امید داریم بتواند با همکاری مسئولان گام های موثری را جهت آبادانی این دهستان بردارد.

در این نشست پسته به عنوان قطب تولید شهرستان انتخاب شد.

ارسال نظرات