خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه در مراسم بزرگداشت 9دی دزفول:

تاراج قطعه قطعه این سرزمین نتیجه دوری از فقها بوده است

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول حجت الاسلام شیخ حسین عبدالهی سخنران مراسم بزرگداشت سالروز حماسه ی ۹دی در حرم سبزقبا(ع) دزفول گفت:بصیرت یعنی از فقها و علما جدا نشویم، روزی که از علما جدا شدیم، آغاز بدبختی هاست. نقشه ی کشور را بنگرید، روزگاری این نقشه چندین برابر مرزهای فعلی بوده، نبودن افراد دلسوزی که در فکر هوسها و آبروی شخصی نیستند و دغدغه شان دلسوزی برای مردم و کشور است همچون علما، ما را تا جایی رساند که قطعه قطعه ی سرزمینمان به تاراج رفت.
کد خبر: ۸۸۰۰۹۷۵
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

مشروح فرازهایی از سخنان این استاد گرانقدر حوزهی علمیه تقدیم حضورتان می شود:

بصیرت لحظه شناسی می آورد، یک انسان با بصیرت دوست را از دشمن تشخیص می دهد. انسان بابصیرت حربه های دشمن را خوب می شناسد، اهل تحلیل و محاسبه است.

مادران و همسران شهدا شیران بیشه ی بصیرت و ژرف نگری اند. آن خواهری که بوسه به رگهای برادر شهیدش می زند و می گوید خدایا این قربانی را از ما بپذیر، رمز مانایی شیعه است.

فردی به شهید کیانی گفت ۸ بچه را رها می کنی و به جبهه می روی؟ فقط یک جمله پاسخ گفت: بچه هایم هم خدایی دارند و به خدا می سپارمشان این بصیرت است.

جانباز ۷۰درصدی می گوید: من ۷۰ درصد را تحویل داده ام و هنوز ۳۰درصد بدهکارم این به جز بصیرت چه معنایی دارد؟

اگر انسان بصیرت نداشته باشد، حتی اگر در رکاب چند امام هم باشد، فایده ای ندارد بلکه فقط حسرت دامنش را میگیرد همان گونه که در صدر اسلام نمونه های زیادی از این دست وجود داشته است.

بصیرت یعنی از فقها و علما جدا نشویم، روزی که از علما جدا شدیم، آغاز بدبختی هاست. نقشه ی کشور را بنگرید، روزگاری این نقشه چندین برابر مرزهای فعلی بوده، نبودن افراد دلسوزی که در فکر هوسها و آبروی شخصی نیستند و دغدغه شان دلسوزی برای مردم و کشور است همچون علما، ما را تا جایی رساند که قطعه قطعه ی سرزمینمان به تاراج رفت.

روزگاری بر ما گذشت که کشور ما بصورتیک مهره در دستان آمریکا و انگلستان بود ولی در دهه های ۴۰ و ۵۰ مردم از ظلم و فساد خسته شدند و بارهنمودهای امام روح الله دل به دریا زدند و انقلاب شکل گرفت. آن روزها توسط دشمنان مدیریت می شدیم اما امروزه خودمان با عزت کشورمان را مدیریت می کنیم.

در دهه ی شصت نیز جوانان انقلابی این مرز و بوم گوش به فرمان رهبر کبیرشان ۸ سال مقابل دشمنان تا بن و دندان مسلح ایستادگی کردند و پیروز شدند و حتی یک سانتیمتر از خاکشان را ندادند.

دهه ی ۸۰ نیز عرصه ی بصیرت در ۹دی تجلی خود را جلوه گر ساخت و مردم در صحنه ایمان عمیق خود را به اسلام و انقلاب و ارزشها توسط میثاق با ولایت نشان دادند.

جمله های آخر امام علی(ع) بصیرت و موفقیت را تبیین می کند.امیرالمومنین(ع) می فرمایند:راز موفقیت عمارهااین است که به رهبر و جلودارشان تکیه کردند و تبعیت محض از او داشتند. حال کجایند عمارها؟ آنهایی که گوش به فرمان امام زمان خود دارند. این جملات زیباترین جملات نهج البلاغه هستند که شور و شکوه پیروزی را به ما رهنمون می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها