مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبرداد؛

افزایش دو فروند شناور جدید به ناوگان گردشگری دریایی کیش/ محدودیت فعالیت های مناطق آزاد با لایحه جدید مجلس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی کیش از افزایش دو فروند شناور جدید به ناوگان گردشگری دریایی کیش خبرداد.
کد خبر: ۸۸۰۱۰۳۵
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از کیش پرس، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی جزیره کیش که با حضور حجت الاسلام حسینعلی نیری معاون دیوان عالی کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران از افزایش دو فروند شناور جدید به ناوگان گردشگری کیش و افزایش ظرفیت ۴۹۰ نفر خبرداد و گفت: همانگونه که از توسعه ناوگان هوایی کیش خوشحال می شویم؛ افزایش ظرفیت گردشگری دریایی که توسعه دریایی نیز به شمار می آید ما را خوشحال می کند.

وی افزود: با افزایش شناور کاتاماران رانیا با ظرفیت ۴۰۳ نفر که از سرعت خوبی نیز برخوردار است مسیر کیش به چارک کوتاهتر شده و بر تعداد گردشگران دریایی افزوده می شود. پیش از این نیز شناور هادی با ظرفیت ۸۸ مسافر و  سرعت ۲۰ گره دریایی در مسیر کیش چارک به کار گرفته شده است.

مونسان همچنین از ارتقاء خدمات گردشگری به مسافران دریایی در این شناور خبرداد و گفت: از مسئولان این شناور درخواست شده تا در راستای افزایش کیفیت خدمات به گردشگران کیفیت خدمات خود را افزایش دهند تا مسافران از آسایش بیشتری برخوردار شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار کیش پرس در خصوص قرار گرفتن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به عنوان زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق تصویب مجلس شورای اسلامی دبیرخانه مناطق آزاد با حفظ استقلال مناطق آزاد زیرمجموعه وزارت اقتصاد فعالیت خود را ادامه خواهد داد و این در صورتی خواهد بود که به تصویب شورای نگهبان برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: این حرکت خوبی نیست زیرا حضرت آقا در بیانیه اقتصاد مقاومتی به افزایش گستره  فعالیت های مناطق آزاد اشاره داشتند  و این تصمیم  برای مناطق آزاد محدودیت ایجاد می کند. اگر چه امیدواریم آنچه به نفع مردم، به صلاح کشور و درست است اتفاق بیافتد.

براساس آنچه در روزهای گذشته در خبرها آمده بود برطبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در ماده ۲۷ لایحه برنامه ششم توسعه که نماینده با حداکثر آرای موافق این لایحه را تصویب رساندند تمامی وظایف، اختیارات، ساختار و تشکیلات با حفظ شخصیت حقوقی مستقل و رعایت ضوابط و قوانین مربوطه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل و وزیر مربوط مسئول اجرای قوانین مربوط به حوزه مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی خواهد بود.

در این بازدید معاون دیوان عالی کشور به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش  وجمعی از معاونت های از پروژه های عمرانی بندرگاه و شناورهای جدید افزوده شده به ناوگان دریایی کیش، تصفیه خانه ۱۰ هزار متر مکعبی، ترمینال جدید فرودگاه کیش، پارک شهر و چند پروژه عمرانی دیگر بازدید شد.

ارسال نظرات