نا به سامانی ارز عامل اصلی کاهش 17 درصدی ارزش پول ایران

اگر التهابات بازار ارز کنترل نشود ،تمامی زحمات دولت در زمینه مهار رشد نرخ تورم از بین می رود به طوری که در شرایط فعلی نیز افزایش های صورت گرفته ارزش پول ملی کشورمان را تا 17 درصد کاهش داده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۰۹۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا» ،با اشاره به نابه سامانی نرخ ارز در کشور گفت: هرچند افزایش یا کاهش نرخ ارز دارای مزیتها و معایبی است که خود قابل تامل است اما نابه سامانی نرخ ارز به علت بی تدبیری و عدم مدیریت بازار پسندیده نیست.

مهردادبائوج لاهوتی افزود: دولت نباید به بهانه حفظ منافع خود از افزایش نرخ ارز که هزینه بسیار سنگینی به اقتصاد کشور تحمیل کند غفلت کند و به نظر نمیرسد دولت چنین اقدام  پرتنشی را صرفا برای جبران کسری بودجه در دستور کار قرارداده باشد.

وی ادامه داد: با ملتهب شدن ارز در بازار بلافاصله سوداگری و سفته‌بازی در بازار ارز رونق می‌گیرد لذا بانک مرکزی باید موضوع افزایش تقاضای کاذب بازار ارز را مدیریت کند و به نابسامانی حاکم بر بازار ارز خاتمه دهد.


وی گفت: بانک مرکزی شرایطی را فراهم کرده که تمامی بانک‌ها و صرافی‌ها بتوانند در بازار ارز وجود داشته باشند تا بخشی از التهاب بازار ارز کنترل شود؛اما باید پذیرفت در این رابطه بانک مرکزی باید مدیریت موثرتر داشته باشد به دلیل اینکه بانک مرکزی از اقتدار لازم برای مدیریت بازار برخوردار است.

 نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات نرخ ارز و افزایش تورم در ماههای آینده گفت:اگر التهابات بازار ارز کنترل نشود ،تمامی زحمات دولت در زمینه مهار رشد نرخ تورم از بین  می رود به طوری که در شرایط فعلی نیز  افزایش های صورت گرفته  ارزش پول ملی کشورمان را تا  17 درصد کاهش  داده است. 
ارسال نظرات