رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: هنر و سینما نباید بستر ابتذال و فساد باشد و بچه‌های عمار نشان دادند که می‌شود در قالب هنر نیز ارزش‌های اسلامی و انقلاب را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۲۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه شنبه در افتتاحیه جشنواره فیلم عمار که در مصلای قدس قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی جایگاه رفیعی دارد که اگر همگان در جامعه اسلامی به این جایگاه والا توجه داشته باشند، همه همت خود را در راستای ترویج و اشاعه این فرهنگ به کار می‌گرفتند.

وی عنوان کرد: جشنواره فیلم عمار اقدام مناسبی بود که از هفت سال گذشته از سوی جوانان انقلابی راه‌اندازی شد و امروز شاهد هستیم کسانی که در عرصه فیلم و تئاتر و هنر دغدغه دارند وارد میدان شدند تا بگویند که در قالب هنر نیز می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را نمایش داد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در کشورمان برخی از جشنواره‌ها به اسم انقلابی برگزار می‌شود اما محتوای آنها با فرهنگ انقلاب و شهادت هم‌خوانی ندارد.

وی تأکید کرد: هنر و سینما نباید بستر ابتذال و فساد باشد و بچه‌های جشنواره عمار نشان دادند که می‌شود در قالب هنر نیز ارزش‌های اسلامی و انقلاب را به نمایش گذاشت و جهادگونه در این عرصه فعالیت کرد.

نباید نگاه ما تنها به امکانات دشمنان باشد

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: اگر نیت‌ها خدایی باشد و چهارچوب برنامه‌ها اسلامی و دینی باشد برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نباید نگاه ما تنها به امکانات دشمنان باشد، افزود: امروز شاهد هستیم که جبهه مقاومت با ایستادگی در نبرد با تکفیری‌ها شاهد توفیقاتی است و حلب امروز با همین ایستادگی آزاد شد.

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: خانوانده‌های معظم شهدای مدافع حرم باید بدانند که خون شهدای آنان به هدر نرفته است و خون شهیدان آنها همانند خون شهدای صدر اسلام موجب استمرار دین خداوند خواهد بود.

در ادامه این مراسم یکی از رزمندگان و مدافعان حرم به بیان خاطره پرداخت و پیکر مطهر یکی از شهدای مدافع حرم نیز مهمان این مراسم بود.
ارسال نظرات