استاندار لرستان

لرستان بیشترین چالش را با وزارت نیرو دارد

استاندار لرستان گفت : لرستان بیشترین چالش را با وزارت نیرو دارد و وزارت نیرو در رابطه با تخصیص آب به استان، عدالت را رعایت نمی‌کند.
کد خبر: ۸۸۰۱۳۷۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
به گزارش" خبرگزاری بسیج از لرستان " هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه آب کشاورزی و بررسی وضعیت گلخانه‌های استان که در سالن جلسات استانداری برگزارشد اظهار داشت : آب منطقه‌ای لرستان میزان خروجی روان‌آبهای استان را 12 میلیارد مترمکعب عنوان میکند در حالیکه گفته می‌شود این خروجی 6.5 میلیارد مترمکعب است و در این مورد یا وزارت نیرو دروغ می‌گوید و یا آب منطقه‌ای استان از حق دفاع نمی‌کند.

وی افزود : با اینکه 3 سال است که بیشترین چالش را با وزارت نیرو داریم، چرا باید همیشه با مسئولین وزارت نیرو و مهندس چیت‌چیان چالش داشته باشیم در حالیکه انتظارمان این بود که آب منطقهای، منافع استان را ترجیح دهد نه وزارت نیرو، متأسفانه این وزارت در رابطه با تخصیص آب، عدالت را رعایت نمی‌کند.

وی ضمن اشاره بر اینکه وزارت نیرو باید نگرانی‌های ما را در بخش آب رفع کند که متأسفانه تاکنون این مهم را انجام نداده است، بیان کرد : برای تخصیص آب، مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان حتی باید به روی مین برود.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه ما ارادت به خوزستانی‌ها داریم اما نمی‌توانیم جایی که خودمان برای آب لهله می‌زنیم تنها به منافع خوزستان فکر کنیم، عنوان داشت : در قوانین مربوط به آب آمده که حق‌آبه متعلق به بالادست است ولی متأسفانه وزارت نیرو ما را اذیت می‌کند و نمی‌دانم تا کجا باید این مسأله ادامه یابد حتی در برخی مواقع برای تخصیص آبی که حق‌مان است کلمه ترحم را به کار می‌برند.

وی خاطرنشان کرد : علیرغم اینکه در دولت اعتبارات آب منطقه‌ای استان و سدها افزایش چشمگیری داشت اما مردم ما توقع داشتند از این سرمایه استفاده کنند و این در حالیست که وزارت نیرو خیلی می‌توانست کار انجام دهد که انجام نداده است.

استاندار لرستان در ادامه گفت : وزارت نیرو برای تخصیص آب به سد معشوره گفت مجوز 100 میلیون مترمکعب تخصیص را بپذیرید و سد را برای 130 میلیون مترمکعب بسازید که این میزان تخصیص را نپذیرفتم و از 135 میلیون متر مکعب تخصیص آب یک عدد کوتاه نمی‌آیم.

 انتهای خبر /ز

ارسال نظرات