عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با«بسیج»:

دولتمردان اعتقادی به نامشروع بودن حقوق‌های نجومی ندارند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: آن چیزی که مسلم است این است که این حمایت توسط دولت صورت می‎گیرد که درباره مصادیق این نوع حمایت می‎توان گفت که مسئولین در سطوح مختلف این دریافتی‎ها را توجیه و قانونی تلقی می‎کنند.
کد خبر: ۸۸۰۱۴۸۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
محمدعلی پور مختار عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به موضوع حقوق‎های نجومی و عدم برخورد دولت با این قضیه اظهار داشت: آن چیزی که مسلم است حمایت  نجومی بگیرانی است که توسط دولت صورت می‎گیرد.

پور مختار درباره مصادیق این نوع حمایت دولت از نجومی بگیران توضیح داد: اول اینکه مسئولین در سطوح مختلف این دریافتی‎ها را توجیه و قانونی تلقی می‎کنند و شاهد بودیم که هم وزیر اقتصاد و هم معاون اول این نوع اظهارات را داشته و برخی مقامات دیگر از جمله سخنگوی دولت آقای نوبخت این را تعریف کرده و اینها نشان دهنده این نگاه مسئولین به این موضوع و عدم اعتقاد به نامشروع بودن و غیرقانونی بودن پرداختی‎هاست.

وی در ادامه این مطلب بیان کرد: همچنان‎که قوه قضائیه بارها اعلام کرده دولت هنوز لیستی از متخلفان نجومی بگیر را به قوه قضائیه ارسال نکرده است تا آنها رسیدگی کنند و از این رویه دولت انتقاد کرده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: مطالبی که از سوی مسئولین بیان شد که با این قضیه برخورد می‎کنیم در حقیقت عملی نشد؛ از طرفی رئیس جمهور چندین ماه پیش قول داد که ظرف یک ماه لایحه‎ای را آماده می‎کنیم و به مجلس می‎فرستیم تا مجلس بر آن اساس تصمیم بگیرد و جلوی آن کار گرفته شود اما این کار نیز اتفاق نیفتاد.

نماينده مردم بهار و کبودرآهنگ با تاکید براینکه مجموعه رفتار دولت بیانگر حمایت دولت از نجومی بگیران و عدم اعتقاد به نامشروع و غیرقانونی بودن پرداختی‎هاست گفت: از طرف دیگر دولت  نمی‎خواهد در آینده نسبت به این موضوع یک رویه قانونی ایجاد گردد تا جلوی این نوع پرداخت‎ها گرفته شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس درپاسخ به سوال خبرنگار بسیج مبنی براینکه آیا دولت می‎تواند به قوه قضائیه برای عدم برخورد با نجومی‎بگیران فشار بیاورد گفت: البته ماچیزی نشنیدیم و از آنجایی که قوه قضائیه رسما بیان کرده که ما برخورد می‎کنیم، اما امیدواریم فشاری از سوی دولت به قوه قضائیه نباشد اما اگر هم چنین فشاری وجود داشته باشد قوه قضائیه حتما زیر این نوع فشارها و جنگ روانی که ممکن است ایجاد شود، قرار نخواهد گرفت.
ارسال نظرات