مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی (ره)

بازی با احساسات مردم از شیوه های جنگ نرم دشمن

دوره تربیت و تعالی حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی با حضور اعضای شورای حوزه و فرماندهان پایگاه های مقاومت تابع و با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا ساکی مدیر عقیدتی و نظارت حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۱۷۱۰
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات، دوره تربیت و تعالی حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی با حضور اعضای شورای حوزه و فرماندهان پایگاه های مقاومت برگزار شد.

حجت الاسلام "علیرضا ساکی" مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی (ره) با اشاره به پیچیدگی های جنگ نرم و اهداف این نبرد ناجوانمردانه اظهار کرد : "جنگ نرم به دنبال تغییر قالب‌های ماهوی جامعه و ساختارهای سیاسی است و در این جنگ، اعتقادات و باورها و ارزش‌های یک جامعه برای تغییر مورد هجوم قرار می‌گیرد و مدل‌های رفتاری جدید به گونه‌ای شکل می‌گیرد که به جای رفتارهای حمایتی از ساختارهای سیاسی، رفتارهای چالشی جایگزین شده و این رفتارها به سمت ساختارشکنی می‌رود".

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی (ره)جنگ نرم را پرتحرک و جاذبه‌دار دانست و گفت: "در جنگ نرم جامعه هدف، سرباز واقع می‌شود و با گذشت زمان بسیاری از بازیگران و بازیگردانان جنگ نرم از درون این جنگ به استخدام کارگزاران اصلی جنگ نرم برمی‌آیند".

علیرضا ساکی جنگ نرم را هیجان‌ساز دانست و گفت: "دشمن در جنگ نرم با نمادسازی، اسطوره‌ سازی و خلق ارزش‌های جدید با احساسات جامعه هدف، اهداف خود را پیش‌ می‌برد و تلاش می‌کند از احساسات برای تغییر و دگرگونی در باورهای مردم استفاده کند".

ساکی خاطر نشان کرد : "ایجاد شبکه‌های اجتماعی از سوی مزدوران داخلی که بخشی از دانش آموزان دبیرستانی ما را مورد هدف قرار داده از جمله اقدامات دشمنان در جنگ نرم است و ما مشاهده می‌کردیم که دقیقاً شبکه‌های اجتماعی از عدم آشنایی دانش آموزان با سوابق افراد نهایت سوء استفاده را می‌کردند".

این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: "امروزه در شبکه‌های اجتماعی برخی با عکس‌ها و تولید محتوا به‌دنبال مطرح کردن مسئله ارتجاع یعنی زمان پهلوی و گذشته این کشور هستند و با مقیاس‌های عجیب و غریبی تلاش می‌کنند دوران قبل را موجه جلوه دهند و بستری را برای این بازگشت فراهم کنند".

انتهای پیام/ج

ارسال نظرات