هشتمین شماره فصلنامه «خط هشت» منتشر شد

فصلنامه تخصصی «خط هشت» در هشتمین شماره خود، عملیاتهای کربلای 4 و 5، نقش بسیج در جامعه، مدافعان حرم و موضوعات مرتبط با دفاع مقدس را مورد واکاوی قرار داده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۸۷۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردبیر فصلنامه خط هشت با بیان اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باید با ابزار روز و به دور از تحریف به نسل‌های آینده منتقل شود افزود: با وجود فعالیت خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و فضای مجازی باز هم نشریات مکتوب نقش بسزایی در توسعه فرهنگی کشور و انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس دارند.

سیده صغری جوادی فصلنامه خط هشت را تنها نشریه تخصصی استان اردبیل در زمینه دفاع مقدس اعلام و خاطرنشان کرد: این نشریه با سرلوحه قرار دادن این دو فرمایش مقام معظم رهبری که اولا نگذارید دفاع مقدس فراموش شود و دوما نگذارید دفاع مقدس تحریف شود سعی دارد واقعیات دوران هشت سال جنگ تحمیلی و آموزه‌های آن را بیان نماید.

وی با تاکید بر لزوم ایفای نقش پررنگ‌تر مطبوعات در انتشار وقایع دوران دفاع مقدس، اطلاع‌رسانی را ابزاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: بازبینی واقعیات دوران دفاع مقدس و برجسته کردن آن می‌تواند پلی بین آن دوران و نسل حاضر و نسل‌های بعدی ایجاد نماید و از فراموش شدن آرمان‌های آن دوران پیشگیری نماید.

جوادی تصریح کرد: با اینکه بیش از سه دهه از آغاز جنگ گذشته است اما آنچه که پس از گذشت این سال‌ها باقی مانده بهره‌برداری از دفاع مقدسی است که در تاریخ ثبت کرده‌ایم .

وی خاطرنشان کرد: غواص 25 ساله، از نواب تا شلمچه، مدافعان حرم حماسه آفرینان امروز، اینجا هنوز جنگ تمام نشده، فرهنگ بسیجی، پوتین، اکسی توسین، خرده فرهنگ جبهه‌ها، بصیرت، راه روشن، یاد آن غروب، اکبر رسانه ای شد ولی در میان گمنامان، به یاد رشادت‌های علی و... از جمله مطالب مندرج در هشتمین شماره خط هشت است.

گفتنی است فصلنامه خط هشت به صاحب‌امتیازی مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس استان اردبیل، مدیرمسئولی علیرضا حسن‌زاده و سردبیری سیده صغری جوادی منتشر می‌شود و از مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های سپاه حضرت عباس واقع در میدان بسیج، جنب حسینیه ثارالله قابل تهیه است.

ارسال نظرات