کارشناس هواشناسی صدا و سیما که چندی پیش روی آنتن زنده به تمدید تحریم های ایران از سوی آمریکا کنایه زده و این کشور را غیرقابل اعتماد خوانده بود، از سوی مسئولان سازمان هواشناسی از حضور در رسانه ملی منع شده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۹۵۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، همین چند روز پیش بود که یک غافلگیری جالب در اخبار سیما رقم خورد؛ کارشناسی که قرار بود وضعیت هوا را گزارش کند در شرایطی که تقریباً هیچ کس انتظارش را نداشت، جمله جالبی به زبان آورد.

امیر سرکرده کارشناس هواشناسی بخش خبری ظهر جمعه 12 آذرماه و همزمان با بخش گزارش هایی درباره تصویب قانون تحریم ها علیه ایران در آمریکا، زمانی که برای گزارش وضعیت هوا روی آنتن زنده قرار گرفت در ابتدای گزارش گفت: «چند گزارش قبل در مورد نقض برجام بود و این نکته به ذهن من آمد که ما هواشناسان و بسیاری از مردم ضرب‌المثلی داریم که می‌گوییم به دو چیز نمی‌توان اعتماد کرد که یکی هوا است و دیگری با توجه به گزارش‌های امروز شما شاید آمریکا باشد که اصلاً نمی‌توان به آن اطمینان کرد. حال بگذریم»

همین کنایه سرکرده به تصویب تحریم ها ایران از سوی آمریکا باعث شد که برخی رسانه های حامی دولت، از عملکرد وی انتقاد کنند و با انتشار جهت دار خبر این کنایه بر روی آنتن زنده، ضمن حمله به صدا و سیما، این کارشناس هواشناسی را نیز مورد هجمه قرار دهند.

نکته قابل توجه اینکه پس از این کنایه سرکرده بر روی آنتن زنده، دیگر در هیچ بخش خبری از وی به عنوان کارشناس هواشناسی استفاده نشده است؛ با توجه به اینکه مسئول معرفی کارشناسان هواشناسی به صدا و سیما، سازمان هواشناسی کشوری بوده و این سازمان نیز زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کند، به نظر می رسد که وی بعد از این کنایه، از سوی مسئولان وزارت راه شهرسازی از حضور در صدا و سیما محروم شده و ممنوع التصویر شده باشد.

البته در تماس خبرنگار خبرگزاری با سرکرده وی تنها ترجیح داد به این جمله که «اتفاق خاصی نیفتاده و همه چیز حل خواهد شد» بسنده کند، اما برخی منابع آگاه گزارش داده اند که وی از سوی مسئولان مربوطه سازمان هواشناسی مورد توبیخ قرار گرفته و از حضور در صدا و سیما منع شده است.

ارسال نظرات