نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

مسئولان فرهنگی باید فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت : ما باید جامعه قرآنی، فعالان قرآنی و مؤسسات قرآنی را تقویت کنیم و مسئولان فرهنگی باید فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج کنند.
کد خبر: ۸۸۰۲۷۶۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‏ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در مراسم افتتاح هفته قران و عترت اظهار داشت : خداوند قرآن‌کریم که کتاب هدایت، ذکر و درمان بیماری‌های روحی و روانی و کتاب نور است بر قلب نورانی پیامبر اکرم(ص) نازل کرده است، لذا قلب پیامبر اکرم(ص) ظرف وجودی قرآن است.

وی افزود : قرآن همه مردم را هدایت می‌کند اما در خود قرآن آمده است که برای متقین هدایت است، بنابراین متقین از قرآن بهره می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد : خود قرآن روی تفکیک ‌ناپذیر بودن قرآن و عترت پافشاری دارد، همیشه قرآن در کنار عترت بوده و بدون یکدیگر کامل نیستند، براین اساس پیامبر اکرم(ص) حدیث ثقلین را در آستانه مرگ مطرح کرده است.

میر عمادی عنوان داشت : بالاترین سفارش پیامبر اکرم(ص) تمسک به قرآن و عترت بوده است و باید کنار یکدیگر باشد، قرآن بدون عترت کاغذی بیش نیست و عترت بدون قرآن هدایت‌گر نیست به همین جهت قرآن و عترت یگانه وسیله نجات امت از گرفتاری و ضلالت است.

وی گفت : برگزاری هفته قرآن و عترت برای این است که ما باید قرآن و عترت را در کنار یکدیگر قرار دهیم و بدانیم که ولایت و عترت مرزبان قلمرو وحی هستند، ولایت نگهبان و حافظ قرآن است و ما باید به هردو تمسک کنیم.

نماینده ولی‌فقیه درلرستان بیان کرد : عترت مفسر و مبین قرآن است، ما باید جامعه قرآنی، فعالان قرآنی و مؤسسات قرآنی را تقویت کنیم، جامعه قرآن و عترت جامعه کار و تلاش، جامعه پاکی و طهارت است و جامعه‌ای است که ارزش‌ها در آن جامعه‌ می‌درخشند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری ریشه در قرآن و عترت دارد،خاطر نشان کرد : اگر به فرهنگ قرآن و عترت تمسک بجوییم می‌توانیم مقابل تهاجم فرهنگی بایستیم.و همه ما وظیفه داریم در مسیر قرآن و عترت حرکت کنیم.

 
انتهای خبر/ز
ارسال نظرات