سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان

ضرورت تقویت حس خودباوری و امنیت در معلمان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت : تقویت حس خودباوری و امنیت در معلمان ضروری است
کد خبر: ۸۸۰۲۷۷۹
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

به گزارش" خبرگزاری بسیج ازلرستان "خدانظر دریکوند در نخستین نشست سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با مدیران و رئیسان آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌ها با تاکید بر اینکه فعل و عملکرد مدیران باید به گونه‌ای باشد که احساس خودباوری و امنیت را در معلمان تقویت کند، اظهارداشت: مادامی که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بدون توجه به شرایط مدارس تدوین شود و مدارس شناخت و باور خوبی نسبت به این بخشنامه ها نداشته باشند‌، اتفاق خاصی در مدارس صورت نخواهد گرفت.


وی افزود : نظام آموزش و پرورش را یک فرایند کلی برشمرد که در آن اجزا باید به دنبال دستیابی به اهداف کلی باشند و از تک روی و جزئی نگری پرهیز کنند و باید توجه داشت که حرکت‌های فردی در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که در راستای تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت صورت گیرد.


دریکوند تصریح کرد : این که فرهنگیان ما را در کنار خود و همراه خود نمی‌دانند یک آسیب جدی است. اگر نقش معلم در برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شود و آنان خود را دخیل در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مدارس بدانند، ضمن استفاده از ظرفیت بالقوه معلمان می‌توان تفویض اختیار را بیشتر کرده و با نظارت دقیق به دنبال کیفیت بخشی برنامه‌ها بود.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش عملکرد و وضعیت مدارس را آیینه تمام‌نمای دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و عنوان داشت : اگر می‌خواهید قوی یا ضعیف بودن آموزش و پرورش را ببینید باید به مدارس سر بزنید و بر اساس آن قضاوت کنید.


وی به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود‌: به تعبیر معظم له حق در قانون‌گرایی و پایبندی به قانون است. اگر ما پایبند به قانون نباشیم نمی‌توانیم نسلی قانونمند تربیت کنیم که حقوق دیگران را محترم بشمارند و در خدمت توسعه جامعه باشند.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه باید حق دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها را محترم بشماریم گفت : باید معلمان را آزاد گذاشت تا در چارچوب قانون و مقررات آزادانه حرفشان را بزنند و از حقوق قانونی خود دفاع کنند.


دریکوند توجه به جلسات شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان را بسیار مهم و اساسی برشمرد و عنوان کرد‌: شوراهای درون مدرسه‌ای را باید جدی گرفت و از ظرفیت این شوراها برای پیشبرد بهتر برنامه‌ها استفاده کرد. باید سیستم و فضای کار چنان باشد که افراد کارا و توانمند احساس امنیت کنند و افراد ناکارآمد و ضعیف احساس نا‌امنی. اگر فضا به غیر از این باشد باید اعتراف کرد که فضای اداری ناسالم و فاسد است.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش ارتباط با مدارس و شنیدن سخن معلمان را راهبرد کاری خود برشمرد و گفت: باید گوش مدیران شنوای سخن و درد دل معلمان باشد. مدیر موفق قبل از بروز چالش و بحران به دقت مسائل را رصد کرده و از بروز مشکلات جدی جلوگیری می‌کند.


وی در ادامه بیان کرد : باید شرایطی را فراهم کرد تا دانش آموزان از ابتدا با سوالات استاندارد آشنا شوند و فضای امتحانات نهایی را از قبل تجربه کنند. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش به پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات فرهنگیان هم اشاره و عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته قریب به 80درصد مطالبات پرداخت شده و تلاش برای تسویه کامل مطالبات در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت

انتهای خبر /ز.

ارسال نظرات