مدیر کل پزشکی قانونی لرستان:

کاهش مرگ و مير ناشي از مسموميت دارويي در لرستان

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: مرگ و مير ناشي از مسموميت دارويي در هشت ماهه سالجاري در استان لرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۳۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
به گزارش "خبرگزاری بسیج از لرستانحمید رضا نظیفی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که موارد مسمومیت ناشی از دارو منجر به فوت در هشت ماهه اول سال 95 برابر با 19 مورد که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 5 زن و 14 مرد بوده است.
وی با اشاره به کاهش 20 درصدی مرگ و میر ناشی از مسمومیت دارویی در مدت زمان یاد شده اظهار داشت: در هشت ماهه اول سال گذشته نیز 24 مورد فوت ناشی از مسمومیت دارویی در استان لرستان گزارش شده است.
 
مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان تاکید کرد: افراد فوت شده ناشی از مسمومیت دارویی در هشت ماهه نخست سال گذشته به لحاظ جنسیتی شامل 7 زن و 17 مرد بوده است و نشان از کاهش 20 درصدي مرگ و مير را دارد.
 
وی گفت: بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از مسمومیت در استان لرستان ، مسمومیت با داروی متادون است، این داروی شبه افیونی یک مخدر صنعتی قوی بوده ولی کمتر از مرفین و هروئین اعتیاد آور است و غالبا یک داروی نگه دارنده برای مهار اعتیاد به هروئین و مواد مخدر به کار می رود، این دارو برای تسکین دردهای مزمن نیز تجویز می شود؛
 
نظیفی با بیان اینکه بیشتر مسمومیت‌ها با این دارو عمدی است و به ‌علت دوز بالای مصرف و یا مصرف همزمان با سایر داروها به خصوص بنزودیازپین ها و یا الکل به‌وجود می‌آید، تصریح کرد: در حال حاضر شایع‌ترین مسمومیت از لحاظ ترکیبی، مسمومیت دارویی است؛ داروهایی که سیستم اعصاب مرکزی را متاثر می‌کند و از بین آنها خواب آورها، مسکن‌ها و داروهای ضدافسردگی رتبه اول را در رابطه با ایجاد مسمومیت‌های دارویی دارند. 
ارسال نظرات