رییس آموزش و پرورش اصلاندوز مطرح کرد؛

احداث مدرسه شبانه روزی دخترانه در قشلاق بایندور اصلاندوز

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز گفت:از تعداد 90 مدرسه موجود در منطقه، نزدیک 45 درصد به سیستم گرمایشی پکیج و شوفاژ مجهز هستند.
کد خبر: ۸۸۰۲۹۲۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱

"عسگر فرجی" در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگارارس تباراز احداث مدرسه شبانه روزی دخترانه در قشلاق بایندور خبر داد و گفت:هزینه احداث مدرسه شبانه روزی دخترانه در قشلاق بایندور از طریق بنیاد برکت تامین شده است.

وی هدف از احداث این مدرسه را جلوگیری از ترک تحصیل و جذب دانش آموزان دختر منطقه عشایری دانست و گفت:سالانه دانش آموزان دختر عشایری بعد از دوره ابتدایی به علت عدم دسترسی به مدرسه ترک تحصیل می کنند.انتظار می رود اولیا محترم همکاری لازم را داشته باشند که از سالتحصیلی آینده شاهد بازگشایی و افتتاح مدرسه فوق الذکر باشیم تا این دانش آموزان از تحصیل دور نمانند.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز در خصوص تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی مدارس گفت: اقدامات خوبی در این راستا از سوی اداره و مدیران اتفاق افتاده است.

وی همچنین در مورد سیستم گرمایشی مدارس نیز گفت: از تعداد 90 مدرسه موجود در منطقه خوشبختانه نزدیک 45 درصد به سیستم گرمایشی پکیج و شوفاژ مجهز و از نعمت گاز بهره مند شده و بقیه مدارس نیز ضمن ذخیره سوخت زمستانی به سیستم تابشی مجهز هستند.

فرجی همچنین در ادامه با بیان اینکه به هیچ عنوان در منطقه ،مدرسه کپری نداریم افزود:دغدغه اصلی مجموعه آموزش و پرورش مدارس است بطوریکه از آغاز سالتحصیلی با اعزام اکیپ کارشناسان مالی و اداری آموزش و پرورش منطقه،تمامی فعالیت های مدارس رصد و مساعدتهای لازم بعمل می آید.

وی در مورد هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت:بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان بر اساس شاخص پنجگانه بستگی به استعداد و توانایی خود دانش آموزان،نظر اولیا،نظر معلم و مشاور بستگی دارد و در هدایت و انتخاب رشته دانش آموز اجباری از سوی اداره صورت نمی گیرد.

این مسئول همچنین در مورد نبود مدرسه در قشلاق آقا قلی نیز خاطرنشان کرد:درصورت تقاضای اولیای دانش آموزان قشلاق آقاقلی و همکاری لازم از اولیا از جمله اهدای زمین برای احداث سرویس بهداشتی و مشارکت و حدنصاب بودن دانش آموزان ابتدایی می توان در مهرماه سالتحصیلی 96/97 مدرسه ابتدایی ایجاد کرد.

رییس آموزش و پرورش با اشاره به مدرسه توحید اسمعلی کندی هم گفت:در خصوص مدرسه توحید اسمعلی کندی پیگیری لازم از طریق بخشدار اصلاندوز و مسئولان آموزش و پرورش صورت گرفته است و فرماندار شهرستان پارس آباد چندین مورد از محل پروژه بازدید داشته و دستور پیگیری لازم را داده اند.

وی افزود:امید است مشکل حقوقی فی مابین پیمانکار از طریق مدیرکل نوسازی در اسرع وقت حل و مدرسه تحویل آموزش و پرورش شده تا دانش آموزان عزیز با دلگرمی بیشتری مشغول به تحصیل باشند.

این مسئول در ادامه با اشاره به جذب نیروی خدماتی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:کلیه نیروهای موجود خدماتی بومی منطقه اصلاندوز هستند حتی یک نفر غیر بومی نداریم استخدام نیرو از طریق آزمون صورت می گیرد.در صورت مجوز قطعا در این منطقه نیز جذب و بکارگیری خواهند شد.

فرجی با بیان اینکه جذب سرایدار و مستخدم از طریق آگهی و اعلام قبلی صورت می گیرد گفت:از سال 90 تا بحال استخدام نداشتیم و تاکنون جذب نیرو به صورت باندبازی و یا غیر قانونی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تعاونی مصرف فرهنگیان اصلاندوز گفت: این تعاونی مستقل است و انتخاب مدیر عامل و هئات مدیره و بازرسی از بین اعضا تعاونی با شرکت سایرین اعضا انتخاب می شوند و فعالیت می کنند.رونق و فعالیت تعاونی بستگی میزان سرمایه و تعداد اعضا و خرید و فروش صورت می گیرد.

فرجی در ادامه به توزیع شیر مدارس نیز اشاره کرد و افزود:در خصوص توزیع شیر مدارس مقدمات لازم از جمله ارسال آمار و ارقام تعداد مدارس و تعداد دانش آموزان در اسرع وقت از آغاز سالتحصیلی به اداره کل ارسال و منتظر نتیجه هستیم به محض اعلام توزیع شیر در مدارس مثل سایر مناطق استان آغاز خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز در خصوص مشارکت و کمکهای مردمی نیز اظهار کرد: اجباری برای مشارکت وجود ندارد اما مدارس نیازمند مشارکتهای خانواده در حد وسع و توان هستند.

وی همچینن به افت تحصیلی دانش آموزان هم اشاره کرد و گفت:افت تحصیلی به مقایسه وضعیت آموزشی وضع فعلی با وضع قبلی اطلاق می شود که البته دلایل مختلف در ریشه و یا افت تحصیلی وجود دارند و طبق اسناد موجود در مقاطع مختلف تحصیلی خصوصا میانگین نمرات نهایی مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم در سایه تلاش همکاران عزیز و معلمان زحمت کش افت تحصیلی نداریم که بعضا مثبت واقع شده و در بعضی از مواقع نتیجه خوبی نداشته است.

فرجی در ادامه افزود:امسال تعداد 90 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه پردیس استان در رشته های مختلف آموزش و پرورش وارد مدارس اصلاندوز شده اند که با حضور عوامل آموزش و نظارت کافی، وضعیت آموزشی مدارس در حد مطلوب است اما همکاری بیشتر اولیا با مدرسه باید بهتر و بیشتر شود.

وی از توزیع بسته های آموزشی ویژه کنکور از سوی بنیاد علوی به ارزش 25 میلیون تومان خبر داد و گفت:این بسته ها بین مدارس منطقه تخصیص یافته و بعنوان منبع کنکور برای دانش اموزان در نظر گرفته شده است.

رییس آموزش و پرورش اصلاندوز در پایان از راه اندازی پایگاه سنجش دانش آموزان بدو ورود برای نخستین بار در منطقه خبر داد و گفت:قطعا از قابلیت و ظرفیت و نکته نظرات همکاران بزرگوار در امر تعلیم و تربیت استفاده می شود و خواهد شد و از توجه کلیه عزیزان به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان منطقه نهایت سپاسگزاریم.


ارسال نظرات