درجلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عنوان شد؛

قرآن و عترت بهترین راهنمابرای بشریت است

استاد حوزه و دانشگاه در جلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عاشورائی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک گفت: قرآن و عترت بهترین راهنمابرای بشریت است.
کد خبر: ۸۸۰۳۸۲۶
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛جلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عاشورائی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک در محل پایگاه بسیج ابوذر غفاری این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ ابوالفضل احمدی استاد حوزه در خصوص نقش قرآن در زندگی روزمره ما به ایرادسخن پرداخت.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم اشاره کرد وگفت: آن حضرت فرمودند" هرگاه عقوب مسائل زندگی مثل تاریکی های شب به شما رو آورد بروید به سمت قرآن.

استاد حوزه ادامه داد:در جای دیگر پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم فرمودند هرکس قرآن را در مقابل خودش قرار دهد به سمت بهشت هدایت می شود و هرکس به قرآن کاری نداشته باشد راهی به جز بدبختی نصیبش نمی شود.

حجت الاسلام احمدی گفت:هر وسیله که می خریم یک دفترچه راهنما دارد و دفترچه راهنمای انسان برای رسیدن به کمال، قرآن و عترت است.

وی خطاب به جوانان ونوجوانان کرد و با اشاره به حدیثی ازحضرت امام صادق علیه السلام افزود:موسس فقه جعفری فرمودند کسی که در جوانی اهل تلاوت قرآن باشد،قرآن باگوشت و استخوان او آمیخته می شود و رفتارش، گفتار و نگاهش قرآنی می شود ،جوان اگر به سراغ قرآن برود و نگاه پاکی داشته باشد زندگی پاکی هم خواهد داشت .

حجت الاسلام احمدی در ادامه افزود:یکی از شیوه های قرآنی را که می شود با آن قرآن را بهتر درک کرد بیان قصص قرآنی است، قصص قرآنی برای اینکه بیدار شدن و بیدار است.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، قرائت دعا و روضه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات