ظرفیتی که هنوز مغفول مانده است

ضرورت ایجاد تفرجگاه ساحلی در تالاب سدمیل مغان اصلاندوز

احداث پارک ساحلی در تالاب سدمیل مغان که از ظرفیت‌های مغفول شهر اصلاندوز است یک ضرورت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۳۹۰۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، تالاب سدمیل مغان، رودخانه ارس،تپه تاریخی نادرشاه افشار و دیگر آثار شهر اصلاندوز ظرفیت‌هایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری است که اختصاص اعتبار برای توسعه و نگهداری آنها از موضوعاتی هستند که باید به جد دنبال شوند.

احداث پارک ساحلی در تالاب سدمیل مغان که از ظرفیت‌های مغفول شهر اصلاندوز است یک ضرورت محسوب می‌شود.

عبور رودخانه ارس از جوار شهر مرزی اصلاندوز مغان ظرفیت‌های فراوانی برای این شهر ایجاد کرده است به همین دلیل ما نیز باید از این پتانسیل خدادادی بهره ببریم.

احداث یک پارک ساحلی، تأثیرات بسیار مثبتی بر روی نوع زندگی شهروندان این شهر بر جای می‌گذارد و پس از احداث این تفرجگاه ساحلی خانواده‌های اصلاندوزی و همچنین میهمانان و گردشگران می‌توانند اوقات خوشی در کنار خانواده خود در فضایی سالم و خانوادگی سپری کنند.

یکی از گردشگران در حاشیه تالاب در این باره به خبرنگار ارس تبار گفت:اکنون که ما نیاز به یک گردش و تفریح داریم جایی که بتوان در آنجا اوقات خود را با شادی و سرور سپری کرد در شهر اصلاندوز وجود ندارد. اما این تالاب یک پتانسیل مفید برای صنعت گردشگری و توریسم هست که باید مسئولان فکری برای آن داشته باشند.

گردشگر دیگری نیز گفت:جایی برای نشستن در حاشیه تالاب وجود ندارد بناچار باید در داخل خودرو بنشینیم یا ایستاده نظاره گر زیباییهای طبیعت تالاب و پرندگان مهاجر باشیم.

برای ایجاد تفرجگاه ساحلی در ساحل تالاب سدمیل مغان که امروزه میزبان گونه های مختلف پرندگان مهاجر از کشورهای اروپایی است بیش از 150 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

اکبر صمدی فرماندار پارس آباد تیرماه امسال طی بازدیدی که از حاشیه دریاچه سدمیل مغان برای ایجاد تفجرگاه ساحلی داشته بود گفت:حاشیه دریاچه میل مغان همیشه میزبان صدها مسافر و گردشگر است و می تواند به یک مکان توریستی و گردشگری در اصلاندوز و مغان تبدیل شود که پس از رفع موانع از سوی ادارات ذی ربط ایجاد یک تفرجگاه ساحلی در این منطقه لازم است.

باید این ظرفیت‌ها در راستای شکوفایی و معرفی آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری مورد توجه قرار گیرند تا شاهد معرفی تاریخ و تمدن این سرزمین به کشور و جهان باشیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار