یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج»:

بلوغ زودرس کودکان ارمغان پررنگ کردن جنس مخالف در ذهن آنها است

شریفی یزدی گفت: وقتی ما کودکان را از این ذهنیت خارج می کنیم در حقیقت به صورت غیر مستقیم مسئله ای را برای آنها پررنگ می کنیم که در نظام ذهنی طبیعی او وجود ندارد و این مسائل می تواند آسیب های سنگینی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۸۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

بلوغ زودرس کودکان ارمغان پررنگ کردن جنس مخالف در ذهن آنها استدکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اقدام صدا و سیما در برنامه خندوانه با پرسیدن سوالات بی ربط مانند ازدواج از کودکان اظهار داشت: اولین و مهمترین آسیب مطرح کردن اینگونه مباحث برای کودکان، بلوغ زودرس ذهنی قبل از بلوغ جسمانی آنها است.

وی با بیان اینکه فاصله بلوغ عقلی و جسمانی آسیب های سنگینی از لحاظ روانی و جسمانی برای کودکان خواهد داشت افزود: یکی از آسیب های کلی که رسانه ها اعم از رسانه های دیداری مانند تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی دارند این است که اطلاعات مباحث جنسی، رابطه با جنس مخالف و ازدواج را در سنی به بچه ها القا می کنند که آمادگی کافی عقلانی ندارند و متاسفانه به یک بلوغ زودرس ذهنی می رسند که از دید روانشناسان آسیب های بسیار سنگینی برای کودکان دارد.

این جامعه شناس گفت: مطرح کردن اینگونه مسائل با کودکان آسیب زا است، یعنی هم برای بچه هایی که در چنین برنامه ای شرکت کردند و هم برای مخاطبانی که در آن رده سنی این برنامه را دیده اند.

دکتر شریفی یزدی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما اکثر خانواده های ایرانی برای دیدن برنامه های تلویزیونی رده بندی سنی ندارند و همه با هم برنامه های تلویزیون را تماشا می کنند؛ مسئله بعدی گم کردن اولویت ها است مهمترین مسئله برای بچه ای که در سن کودکی به سر می برد آموزش مهارت های زندگی مناسب سن آنها است و وقتی ما کودکان را از این ذهنیت خارج می کنیم در حقیقت به صورت غیر مستقیم مسئله ای را برای آنها مهم و پررنگ می کنیم که در نظام ذهنی طبیعی او وجود ندارد و این مسائل می تواند آسیب های سنگینی برای جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، صدا وسیما در یکی از پر بیننده‌ترین برنامه‌های خود؛«خندوانه»، تعدادی دختربچه و پسربچه نابالغ را جلوی دوربین می‌نشاند تا از همسر و شوهر آینده خود سخن بگویند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار