اندیشه اسلامی در تعارض با منافع مستکبران است

رئیس مدرسه دینی سلطان‌العلمای بندرلنگه،گفت:اندیشه اسلامی در تعارض با منافع مستکبران است.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۷۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ محمدعلی امینی صبح امروز در حاشیه همایش وحدت شیعه و سنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جامعه اسلامی باید به طور مستمر خود را در برابر آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پالایش کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه در زمینه اصلاح‌گری اجتماعی بر دوش آحاد جامعه است، افزود: تک تک اعضای جامعه می‌بایست خودشان را در برابر مسائل و مشکلات جامعه مسؤول بدانند و به سهم خودشان در رفع این مشکلات کمک کنند.

رئیس مدرسه دینی سلطان‌العلمای بندرلنگه عنوان کرد: اندیشه اسلامی بر پایه قرآن کریم و سیره رسول خدا شکل گرفته و از آن جا که بر پایه حق استوار شده، در تعارض با منافع مستکبران عالم است و لذا در طول تاریخ شاهد ضدیت جریان استکبار با مفاهیم و اندیشه‌های حق‌مدارانه و اسلامی بوده‌ایم.

شیخ محمدعلی امینی ادامه داد: ضدیت مستکبران با جوامع اسلامی همواره وجود داشته است اما راه اصلی غلبه این ضدیت‌ها، همگرایی و انسجام مردم و هوشیاری آحاد جامعه در برابر مسائل و موضوعاتی است که مستکبران به دنبال القای آن به جامعه هستند.

وی تأکید کرد: همه اجزای جامعه اسلامی باید خودشان را در زمینه مشکلات مسؤول بدانند و در این زمینه به سهم خود گام بردارند و منتظر اقدام دستگاه‌ها و ادارات نباشند بلکه گام اول را خودشان بردارند.

رئیس مدرسه دینی سلطان‌العلمای بندرلنگه خاطرنشان کرد: انسان باید در زندگی خود هدف مشخصی برای آینده داشته باشد تا امورات زندگی خویش را بر پایه هدف آینده خود استوار کند و همانا مسلمان واقعی هر قدمی را برای رضایت خداوند بر می‌دارد.
ارسال نظرات