کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد:

بانوان عامل اصلی احیای فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه هستند

کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد: در واقع بانوان عامل اصلی احیای فرهنگ اسلامی و انقلابی ایران عزیز بوده و هستند و لازم است مقام این عنوان مقدس بیش از پیش تکریم و ارزش های یک بانوی انقلابی از زمان پیش از انقلاب و پس از انقلاب برای جوانان امروزی بازگو شود.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۳۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵

حجت الاسلام والمسلمین اکبری طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگارکوثرخبرضمن اشاره به سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضا خان، بانوان را عامل رخداد های اجتماعی و فرهنگی عظیم در حفظ انقلاب و اسلام عنوان کرد و گفت: در واقع بانوان عامل اصلی احیای فرهنگ اسلامی و انقلابی ایران عزیز بوده و هستند و لازم است مقام این عنوان مقدس بیش از پیش تکریم و ارزش های یک بانوی انقلابی از زمان پیش از انقلاب و پس از انقلاب برای جوانان امروزی بازگو شود.

وی در ادامه در سخنانی اهمیت نظام خانواده را در آیین اسلام تبیین کرد و بیان داشت: دشمن زخم خورده از شکست در حوزه‌های نظامی به فکر راه‌های پنهانی‌تر و البته کشنده‌تری برای نابودسازی نظام افتاده است که مهمترین آنها از بین بردن مقام شامخ مادری در بین اجتماع است تا با زیر سوال بردن این عنوان مقدس ارزش و بهای عنوان زن را که عفاف و حجاب همه چیز اوست، دستاورد های انقلاب را از بین ببرد.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: در این دوره، استحاله از درون و تهی‌سازی معانی ارزشی جامعه مهم‌ترین هدف دشمن قرار گرفته و تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی از سالها پیش بر پیکره ایران اسلامی فرود آمده است که در این خصوص حضور پررنگ بانوان انقلابی در اجتماع و نهادینه ساختن ارزش های عفاف و حجاب که دشمن در پی بی ارزش جلوه دادن این مهم است، الزامی است.

مسئول تعلیم و تربیت کوثر ادامه داد: اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین عنایت را به تکریم، تنزیه و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت عنوان می کند و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند که همه آنها در سایه مهر مادری و عنوان مقدسی است که حفظ و حراست از آن در برابر تهاجم فرهنگی دشمن وظیفه همه آحاد جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به چند روایت و حدیث معتبر درباره حجاب اظهار داشت: حجاب و عفاف دو مساله مهم هستند که لازم و ملزوم یکدیگرند و رعایت یکی به تنهایی ارزشی کافی نبوده و می توان گفت که حجاب ناظر بر بیرون و عفاف یک باور درونی است از دیرباز بانوی ایرانی را با این نام و نشان می شناسند.

حجت الاسلام سید محمد اکبری ادامه داد: نمی توان گفت رعایت حجاب کامل به منزله داشتن عفاف است و برعکس و بدرستی که عفاف و حجاب ملزوم هم دیگرند و عفاف بدون حجاب قابل قبول و مطلوب نخواهد شد.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به حساسیت غرب نسبت به حجاب اظهار داشت: علی رغم تاکید مشور سازمان ملل بر آزادی های دینی و اعتقادی، متاسفانه غربی ها نسبت به حجاب حساس بوده و با ان برخورد می کنند؛ چرا که چون آنها به این حقیقت رسیده اند که حجاب از مظاهر بزرگ کارکرد اجتماعی دین مبین اسلام است و چون خود از آن بی بهره اند و ضربه های محلکی هم از این حوزه دریافت کرده اند خواستار ریشه کن کردن فرهنگ حجاب و در ادامه تخریب موازین و قواعد عفاف هستند.

وی با بیان اینکه غرب به دنبال تضعیف مساله حجاب در کشورهای مسلمان است، ابراز داشت: به اعتقاد غرب حجاب یک بیانیه عظیم سیاسی است و برای همین جامعه غرب در صدد برحورد جدی با حجاب می باشد و با وضع قوانین متعدد در پی تضعیف مساله حجاب هستند؛ دشمنان از این طریق به تخریب ارزشهای اسلامی بالاخص بر علیه حجاب می پردازند.

ارسال نظرات