نیر فقط نام یک شهرستان را یدک می کشد

شهرستان نیر از تجهیزات ساده پزشکی از جمله سونوگرافی محروم بوده و فاقد امکانات بهداشتی مناسب در حد یک شهرستان است.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۳۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز،بهداشت و درمان یکی از مقوله‌های مهم و حیاتی در جامعه بشری بوده که توجه به ابعاد مختلف آن از دیرباز مورد توجه دولتمردان و حکومت‌های مختلف در عرصه جهانی بوده است.

در سال‌های اخیر با اجرای طرح تحول سلامت در کشور این بخش رشد و پیشرفت شتاب بیشتری به خود گرفته و در اقصی نقاط کشور شاهد تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشتی و درمانی و تحول عمیق در بحث سلامت بوده‌ایم ولی متأسفانه توزیع امکانات آنگونه که باید انجام می‌شد تحقق نیافته است.

شهرستان نیر نیز از جمله نقاط محروم استان در امر سلامت بوده بیماران در این شهرستان به جز مشکل بیماری خود باید یک مشکل دیگر را هم بر دوش بکشند و آن هم نبود امکانات پزشکی از جمله سونوگرافی است که این امر مردم را بسیار آزار می دهد.

در شهرستان نیر با وجود نداشتن بیمارستان، از داشتن تجهیزات سونوگرافی نیز محروم است و مردم این شهرستان برای انجام سونوگرافی مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند که این خود مشکلاتی را برای بیماران به وجود می آورد.

تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسئولین می باشد، زیرا ارائه خدمات نوین در این راستا موجب بالا رفتن امید به زندگی و رفاه حال مردم می شود.

از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین ذی ربط تقاضا می شود زمینه استقرار چنین تجهیزاتی را فراهم کنند تا بیماران بجز مشکل بیماری خود مشکل دیگری نداشته باشند و حداقل نبود بیمارستان را با تجهیز کردن مرکز درمان بستر نیر جبران کنند.

ارسال نظرات