استاندار اردبیل:

دلیل اصلی مهاجرت در گرمی اشتغال است

استاندار اردبیل گفت: دلیل اصلی مهاجرت در گرمی اشتغال است و دستگاه‌های دولتی زیرساخت‌های لازم به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای ایجاد اشتغال فراهم می کند.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۴۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگرمی به نقل ازسیفار،در جریان سفر رئیس شورای اداری استان اردبیل به شهرستان گرمی بهمراه هیئت همراه بعد از بازدید از کارخانه آذرقاپو در شهرک صنعتی و مجتمع گلخانه ای آنقوتلار در این شهرستان جلسه شورای اداری در محل فرمانداری گرمی برگزار شد.

در این جلسه استاندار اردبیل با بیان اینکه دلیل اصلی مهاجرت در گرمی اشتغال است، افزود: یکی از راههای حل مشکل اشتغال ورود بخش خصوصی است و دستگاه‌های دولتی موظف هستند نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم و ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک کنند.

امامی فرماندار شهرستان گرمی هم ضمن ارائه گزارش کامل از وضعیت آب شرب، سدها، گازرسانی شهرستان، وضعیت راهها، طرح های تولیدی و ... اظهارکرد: سیر تحولات در شهرستان گرمی و خدمات انجام یافته در سطح شهرستان با توجه به مشکلاتی که در حوزه های مختلف وجود دارد اقدامات خوب و چشمگیری در برخی حوزه ها انجام گرفته که معادل چندین سال گذشته است.

وی افزود: شهرستان گرمی در حوزه اعتبارات مربوط به مهار آب در سطح شهرستان جزوه شهرستان های پیشتاز در استان است و گام اساسی در این زمینه برداشته شده بطوریکه از سال 85 تا سال 93برای مهار ابهای شهرستان 58میلیارد ریال هزینه شده بود که این مبلغ در 3سال اخیر نزدیک به 230میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه هرچند اقدامات اساسی در سد عمارت صورت گرفته اما برای پایاب این سد که نزدیک 11هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار می دهد که 7هزار هکتار اختصاصا برای شهرستان گرمی است، هیچگونه عملیاتی انجام نگرفته است.

وی افزود: انتظار داریم با تامین اعتبار از ردیف اعتبارات رودخانه های مرزی و صندوق توسعه ملی اعتبار لازم تامین شود تا عملیات پایاب این سد بهمراه عملیات خود سد اجرای شود.

امامی گفت: در حوزه گاز رسانی در شهرستان 17روستا از نعمت گاز برخوردار بود که این رقم در سه سال اخیر به 173 روستا افزایش یافته است.

وی افزود: راههای شهرستان با 118کیلو متر راه اصلی 70کیلومتر راه فرعی و 739کیلومتر راه روستای که جمعا 927کیلومتر می باشد وضعیت مناسبی ندارد و راههای ارتباطی بخش موران و انگوت با مرکز شهر وضعیت خوبی ندارد.

امامی با بیان اینکه برای تامین زیرساخت شیرالات بهداشتی قهرمان نزدیک به 80میلیارد ریال از طرف دولت به شهرک خصوصی هزینه شده و تجهیزات این مجموعه طبق اخرین پیگیری صورت گرفته در گمرگ است که در یکی دو ماه آینده فرایند بهره برداری به انجام می رسد.

ارسال نظرات