کارآفرین بلوچ در گفتگو با بسیج :

اقتصاد مقاومتی راه مبارزه با تحریم علیه کشور است/ تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچین در سیب و سوران

در راستای مقاومتی کردن اقتصاد کشور و همچنین مقابله با تحریم های اقتصادی علیه ایران اسلامی، بسیاری از مردم به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصاد مقاومتی روی آورده اند، پرورش بلدرچين يكي از صدها طرحي است كه در عرصه اقتصاد مقاومتي مورد استقبال قرار گرفته است
کد خبر: ۸۸۰۴۷۸۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ، در راستای مقاومتی کردن اقتصاد کشور و همچنین مقابله با تحریم های اقتصادی علیه ایران اسلامی، بسیاری از مردم به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصاد مقاومتی روی آورده اند.
پرورش بلدرچین یکی از صدها طرحی است که در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد استقبال قرار گرفته است.
با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی بر آن شدیم تا به دامن روستا رفته و از نزدیک با فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی آشنا شویم.
حکیم پاهنگ از جوانان کارآفرین پرورش دهنده بلدرچین در شهرستان سیب و سوران، دهستان سیب در گفتگو با بسیج گفت: اقتصاد مقاومتی راه مبارزه با تحریم علیه کشور است و اگر جوانان و مردم عزیز آن را تحقق بخشند دیگر تحریم ها اثری نخواهد داشت.
وی در خصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود می گوید: با استفاده از تسهیلات جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی شهرستان و سرمایه خودم کار را در زمین کشاورزی که به علت خشکسالی ازبین رفته بوده آغاز، محوطه را حصار کشی و اقدام به ساخت سالن انبار و اتاق نگهبانی کردم.
در ادامه گفت: پس از تجهیز لوازم وامکانات مرغداری اقدام به خرید جوجه مرغ یک روزه و پرورش آنها در یک دوره ۶۰ روزه و عرضه به بازار کردم که این کار چندین دوره انجام شد.
این کارآفرین سیب و سورانی اظهار داشت: با شروع فصل سرما و نبود سوخت اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی و خرید تخم بلدرچین نمودم که پس از ۲۰ روز آنها تبدیل به جوجه شدند، اما در اوج سرمای استان و شهر سیب سوران تلفات زیادی برایم در برداشت.
حکیم پاهنگ افزود: ناامید نشدم  و با توکل بر خداوند و حمایت مجدد اقدام به خرید ۲هزار تخم بلدرچین کردم که اکنون با تلاش خود و خانواده ام نتیجه کار به ثمر نشسته و بلدرچین ها آماده عرضه به بازار می باشند.
کارآفرین سیب و سورانی اذعان داشت: بلدرچین علاوه بر اینکه نسبت به مرغ‌ها و سایر حیوانات پرورشی مقاومت بیشتری دارد، برای پرورش آن نیاز به فضا و امکانات خاص نیست.
وی با اشاره به اشتغال زایی در این واحد تولیدی تاکید کرد: به طور مستقیم برای ۲ نفر و غیر مستقیم شش نفر اشتغال زایی صورت گرفته است.
پاهنگ ادامه داد: ماهیت اقتصاد مقاومتی به این معناست که از حداقل امکانات و ظرفیت ها در جهت کمک به تقویت اقتصاد کشور استفاده کنیم و در انجام این کار سعی کردم تا با کمترین هزینه، بیشترین بهره را ببریم.
وی در پایان گفت: در صورت حمایت از سوی نهادهای دولتی می توانیم طرح های خود را گسترش داده و زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کنیم.
ارسال نظرات