عضو شورای مرکزی سازمان بسیج مهندسین صنعتی در گفتگو با «بسیج»:

تسهیلات دانش بنیان از 40 میلیون تا 10 میلیارد تومان ارائه می‎دهیم

محمود قصاع گفت: بستگی به ارائه طرح صنعتی که شرکت دانش بنیان مربوطه ارائه دهد، از حداقل 40 میلیون برحسب مورد برای سرمایه گذاری و ایجاد خط تولید حتی تا 10 میلیارد تومان هم تسهیلات ارائه می دهیم.
کد خبر: ۸۸۰۴۹۳۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷

محمود قصاع از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی و از اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: از جمله اهداف مورد نظر در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه تسهیلات مالی برای کارآفرینان اقتصادی است از اینرو وام قرض الحسنه، وام با نرخ ترجیحی از جمله مواردی است که در راستای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی با نرخ سود 12درصد ارائه می‌شود افزود: با توجه به اینکه بسیاری از بانکها،  تسهیلاتی که به تولید کنندگان ارائه می‌دهند نرخ 12 درصد را مطرح می‌کنند و این ادعایی بیش نیست که درواقع با محاسبه واقعی تسهیلات با نرخ 18درصد ارائه می‌شود.

 قصاع در ادامه گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان از اینکه نمی‌توانند ضمانتنامه معتبری ارائه دهند  رنج می‌برند و یکی از چالش‌های مهم و اساسی برای شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود از اینرو برای رفع  این مشکل ، تسهیلات لیزینگ را در نظر گرفته ایم.

عضو صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: تسهیلات لیزینگ برای شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگانی است که  محصولات تولیدی در بازار می‌توانند توزیع شوند و مشتریانی را هم  در بازار دارد ولی مشتری فاقد قدرت خرید کالای مزبور است  لذا صندوق توسعه و شکوفایی برای اینکه بتواند این اختلاف خرید و عرضه را برطرف کند تسهیلات لیزینگ را معرفی و ارائه داده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه تسهیلات لیزینگ به چه میزان ارائه شده است  افزود: عدد و رقم نرخ سود بانکی مولفه ای است که وابسته به نوع طرح صنعتی دارد که از سوی  شرکت دانش بنیان  ارائه شده است. از اینرو برحسب نوع سرمایه گذاری و خط تولید در نظر گرفته شده از حداقل 40 میلیون  تا حداکثر 10 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار