سیریک غرق در نماز باران / شیعه و سنی نماز استسقاء می خوانند

این روز ها یکی از مهمترین دغدغه های مردم شیعه و سنی در شهرستان سیریک با توجه به گذشته فصل پاییز و گذشته حدود ۱۹ روز از اولین ماه زمستان و عدم بارش اکثر مردم شهرستان از بروز این وضعیت به شدت ناراحت و احساس نگرانی می کنند.
کد خبر: ۸۸۰۴۹۹۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ، مردم شیعه و سنی اعم از بزرگ و کوچک ، زن و مرد این روزها در جای جای نقاط مختلف سطح شهرها و روستاها ی شهرستان به شدت مشغول بخشش خیرات و اقامه نماز باران در بیابان ها و صحراها هستند و از خداوند بیشتر از هر زمانی تضرع طلب باران می کنند رحمتی که دوای درد همه انسان هاست.

نماز رابطه انسان با خداست  و مایه صفای روح و پاکی دل و پیدایش روح تقوا و تربیت انسان و پرهیز ار گناهان است.

نماز مهمترین عبادات است که طبق روایات اگر قبول درگاه خدا شود عبادات دیگر نیز قبول خواهد شد و اگر قبول نگردد اعمال دیگر نیز قبول نخواهد شد .

یکی از راه های بندگی خداوند خواندن نماز استسقاء معروف به نماز باران است از شرایط برگزاری این نماز این است که بندگان سه روز روزه می گیرند و سپس از شهر خارج و به صحرا می روند و کودکان را نیز برای درخواست رحمت الهی به همراه می برند.

وقتى رحمت الهى باران قطع شود و چشمه ها و قنات ها به خشکند و کمبود آب پدید آید، براى نزول رحمت الهى و آمدن باران ، نماز مى خوانند که نام این نماز، نماز استسقاء یا نماز باران است.

عدم نزول باران هم درس توحیدى و توجّه دادن به قدرت و رحمت الهى است زیرا در خشکسالى و قحطى و بى آبى ، از دست هیچکس ، کارى برنمى آید، تنها خداست که مى تواند با فرستادن ابرهاى باران زا، رحمت خویش را بر سر مردم ببارد.

 بى آبى یک منطقه و نیامدن باران ، نشانه قهر خدا و گاهى به سبب گناهانى است که مردم جامعه انجام مى دهند پس توجّه به خدا و گریه و التماس و توبه و تضرع ، سبب مى شود خداوند عنایت کند و کم آبى را بر طرف سازد و امروز شاید نماز باران براى جلب رحمت خداوند خشکی و نا امیدی مردم برای بارش باران برطرف شود و زمین تشنه را سیراب کند.

شاید با توجه به همه بی عدالتی ها و گج رفتاری ها  بى بارانى ، نتیجه معاصى مردم و نوعى عقوبت و تنبیه الهى است   تا شاید مردم قدری به خود بیایند و قدر نعمت های خدا و بی ایمانی بهتر بفهمند و بدانند که هر چیزی در این دنیا در دست خداست
ارسال نظرات