مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان:

دانشنامه دفاع مقدس استان کردستان جمع آوری و تدوین می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کردستان گفت: جمع آوری اسناد و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان را دستور کار داریم که این موضوع در سطح کشور به نام اطلس دفاع مقدس در حال جمع آوری و تدوین می باشد.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۶۹
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ شرفبیانی در دومین کارگروه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بانه با تقدیر از شهردار و مجموعه شهراری بانه در احداث و زیبا سازی یادمان 15 خرداد این شهرستان اظهار داشت: این پارک بعنوان یکی از یادمان های اصلی استان کردستان در موضوع دفاع مقدس مطرح می باشد که خوشبختانه با همت شهرداری و مجموعه این نهاد در سال 95 بازسازی و به بهره برداری رسید.

 

 وی با بیان اینکه یادمان 15 خرداد بانه دارای دو بخش پارک و مجموعه فرهنگی می باشد افزود: در حال حاضر بخشی از این یادمان که همان مجموعه فرهنگی دفاع مقدس می باشد نیمه کاره است که شهرداری بانه بر اساس تفاهم نامه اولیه ملزم به اتمام این مجموعه می باشد.
 

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان خاطرنشان کرد، ساختمان این یادمان شامل سه طبقه می باشد که یک طبقه از این مجموعه به شهرداری و طبقه دیگر آن به سپاه بانه که رسالت نگهداری از این ساختمان را بر عهده دارد به منظور انجام کارهای فرهنگی واگذار  خواهد شد.
 

سرهنگ شرفبیانی همچنین از اقدامات سپاه بانه در بحث بازسازی و تجهیز یادمان های دفاع مقدس این شهرستان در یادمان شهدای غریب سیران بند و بوالحسن نیز تقدیر کرد و گفت: سپاه بانه با تعامل سازنده که با سایر نهادهای استانی و شهرستانی داشته توانست علی رغم همه محدودیت های اعتباراتی  کارهای خوبی در بحث زیر ساخت و فرهنگی در محل هر دو یادمان انجام دهد.

 

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان کردستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به جمع آوری اسناد و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان کردستان هم  اشاره کرد و گفت: در همین راستا تدوین دانشنامه دفاع مقدس را دستور کار داریم که این موضوع در سطح کشور به نام اطلس دفاع مقدس در حال جمع آوری و  تدوین می باشد.

 

وی سهم شهرستان بانه بعنوان یکی  از شهرهای مرزی استان کردستان در دوران دفاع مقدس را یک نقش تاثیر گذار و مهم برآورد کرد و گفت: باید این ایثارگری و رشادت های مردم این شهرستان  برای نسل سوم انقلاب و سایر نسل های آینده جمع آوری و نگهداری شود.

 

سرهنگ شرفبیانی با بیان اینکه از همه نویسندگان و هر فرد صاحب قلمی که بخواهد  در این زمینه قلم فرسایی کند حمایت می کنیم خاطرنشان کرد، در حال حاضر کتابی در همین راستا تحت عنوان خاطرات کوخان در حال جمع آوری است که پس از اتمام به مرحله چاپ خواهد رسید.

ارسال نظرات