جلسه هماهنگی برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان

کد خبر: ۸۸۰۵۲۸۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، استان کردستان با تقدیم 5  هزار  و 467شهید، 9 هزار جانباز تعیین درصد شده و بالغ بر 840 آزاده سرافراز، نقش بارزی را در برقراری امنیت در کشور بر عهده داشته است.
 
قریب 10 هزار شهید کُرد مسلمان سندی بر حقانیت مجاهدت خاموش این سرزمین بوده و هرکدام گواهی برای صداقت در مسیر انقلاب هستند.
 
کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد در غرب و شمال غرب با پیام رهبری در سال 94 با محوریت کردستان در سنندج برگزار شد و کنگره 5400 شهید کردستان نیز در سال 97 برگزار می‌شود. 
 
جلسه هماهنگی برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری عصر روز گذشته برگزار شد.
 

کنگره 5400 شهید کردستان باشکوه و در شآن جایگاه والای شهدا برگزار شود

 
 
عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان اظهار داشت: قبل از برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و ایشان بر برگزاری کیفی این مراسمات تاکید کردند.

وی افزود: مقام معظم له در این دیدار تاکید فرمودند که کنگره یک مراسم صرف نباشد، و بایستی کنگره به گونه‌ای برگزار شود که هم گذشته را به درستی تبیین کند و هم برای آینده آثاری از خود به جای بگذارد که ارزش‌‌های آفریده شده دوران دفاع مقدس را به نسل‌های بعد انتقال دهد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: ما تجربه موفق برگزاری کنگره پیشمرگان کرد مسلمان را داریم در کنگره‌های فراوانی در استان‌های مختلف حضور داشته‌ایم اما کنگره‌ای که در سنندج برگزار شد بسیار بی‌نظیر و قابل مقایسه با کنگره‌های سایر استان‌ها برگزار شد.

وی به این نکته اشاره کرد که شهدای کردستان متفاوت از سایر شهدا بودند چون همزمان در دو جبهه مقابله با رژیم بعث و گروهک‌های معاند، از کیان کشور دفاع می‌کردند لذا کنگره سال 97 باید در شان این شهدا و استان باشد.
 
زاهدی همچنین با بیان اینکه عظیم‌ترین سرمایه در انقلاب، دفاع مقدس و در تثبیت پایه‌های انقلاب شهدا هستند، تصریح کرد: خون پاک این شهدا در جای‌جای کشور در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس ریخته شده است.

وی گفت: شهدایی که خونشان در کردستان به زمین ریخته شده با شهدای سایر مناطق کشور فرق می‌کند چراکه بسیاری از شهدای این استان همزمان با مقابله با صدام با گروهک‌های معاند می‌جنگیدند و از نظام و کشور دفاع می‌کردند.

استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه نباید این تصور به وجود بیاید که این 5 هزار و 400 شهید مال سپاه هستند و این نهاد باید تمام کارهای این کنگره را انجام دهد اظهار کرد: این شهدا متعلق به تک‌تک خانواده‌ها و مردم هستند و حالا علاقمندی و همت سپاه موجب شده که آغاز کننده این حرکت باشد و این ایده را مطرح کنند.
 

وی با تاکید بر اینکه کار برای شهدا نباید صرف یک وظیفه اداری تلقی شود، خاطرنشان کرد: باید با علاقه و انگیزه در این مسیر گام برداریم تا کار به نحو مطلوب انجام شود.

به گفته زاهدی، باید از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری یک کنگره ارزشمند و در شان شهدا و استان استفاه کنیم و در این راستا از همه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای اجرای این کنگره مورد استفاده قرار گیرد.
 

اجلاسیه اصلی «کنگره 5400 شهید استان کردستان» سال 1397 برگزار می‌شود

سردار محمدحسین رجبی اظهار کرد: با هماهنگی‌های خوبی که در استان صورت گرفت کنگره پیشمرگان مسلمان کرد در سطح بسیار قابل قبولی در استان برگزار شد.

وی به ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان سازمان بسیج در ارتباط با برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد اشاره کرد و گفت: این کنگره سال گذشته با محوریت سه استان کشور در سنندج برگزار شد که ارزیابی‌های صورت گرفته نشان داد از محتوا و سطح کیفی بالایی برخوردار بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: پای کار بودن همه دستگاه‌ها و برگزاری جلسات متعدد در استانداری کردستان از مهم‌ترین دلایل موفقیت در برگزاری این کنگره بود.

وی در ادامه با بیان اینکه هر استانی در کشور باید کنگره شهیدان خود را برگزار کنند، خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره5400 شهید استان کردستان نیز در سال 97 در حال انجام است و جلسه امروز نیز به همین منظور برگزار شده است.

رجبی در ادامه با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد کنگره‌ گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کرد گفت: طبیعتاً با توجه به رهنمودها و دستوراتی که مقام معظم رهبری در جلسه فرمودند، باید تمام فرامین ایشان در یک زمان معین پیگیری و اجرا شود.

وی با بیان اینکه تا سال 97 و برگزاری این کنگره زمان زیادی باقی مانده است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم همه آن کارها انجام شود زمان زیادی نداریم و با توجه به اینکه زمان‌بندی از طریق ستاد کنگره اعلام می‌شود، باید در زمان مقرر به کارها و نتایجی که می‌خواهیم دست پیدا کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در ادامه با بیان اینکه وظایف هر کدام از کمیته‌‌ها در هفته جاری به مسوولین کمیته‌ها اعلام خواهد شد، گفت: در جلسات بعدی یا به‌ صورت انفرادی یا گروهی با کمیته‌ها جلساتی برگزار می‌کنیم تا پیشرفت کار در آن جلسات مطرح شود.

رجبی اظهار کرد: کنگره شهدای کردستان در سال 97 در استان برگزار می‌شود و در فاصله برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد و کنگره اصلی 5400 شهید استان هر ساله یادواره‌های مختلفی در سطح شهرها، روستاها و محلات برگزار و برنامه ویژه‌ای با عنوان یادواره شهید، آبروی محله نیز در دست اجراست.

فرمانده سپاه کردستان در پایان گفت: بعنوان دبیرکل کنگره 5400 شهید استان کردستان ارتباط نزدیک با تک‌تک کمیته‌ها خواهیم داشت و ضمن مشخص‌کردن وظیفه آنها، مسائل پشتیبانی آنها را نیز انجام خواهیم داد و در اسفندماه سال جاری جلسه‌ای برای جمع‌بندی خواهیم داشت و در سال آینده به صورت جدی کارها دنبال خواهد شد.

 

برگزاری 1000 یادواره شهید در کردستان/ تدوین 30 عنوان کتاب

 

ابراهیم حسینی اظهار کرد: ما بعد از برگزاری کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد تا امروز، اقدامات زیادی انجام داده‌ایم که برگزاری یک‌هزار یادواره شهدا در سطح شهرها و روستاهای استان یکی از مهم‌ترین آن اقدامات است.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدای آبروی محله از دیگر برنامه‌های ارزشمندی است که در سطح استان و در سطح بسیار بالا و کیفی برگزار شد.

به گفته وی، بعد از برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد تاکنون بیش از 20 عنوان کتاب در سطح استان تدوین شده و گام‌های خوبی هم در بحث برگزاری کنگره 5400 شهید استان تا کنون برداشته شده است.

وی با بیان اینکه یادواره‌های خانواده سه شهید به بالا نیز در سطح استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در کردستان 63 خانواده سه شهید به بالا داریم که این یک ظرفیت قوی فرهنگی است که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای اطلاعات از دیگر برنامه‌هایی بود که کتاب‌های خوبی نیز در این زمینه نوشته شده و نماد شهدای اطلاعات نیز در حال ساخت است که در جای مناسبی نصب خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ساخت 30 قسمت انیمیشن فرماندهان دفاع مقدس در کردستان، افزود: مستند دفاع مقدس هم در سپاه کردستان آماده شده و در شبکه استانی نیز پخش شده است.

وی در پایان گفت: تفاوت کنگره 5400 شهید کردستان با کنگره پیشمرگان مسلمان کرد این است که ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی و سایر ادارات و تمام اقشاری که شهید دارند باید در بحث جمع‌آوری اطلاعات و آثار شهدا پای کار بیایند و ستاد را یاری دهند.

 

 
 
 
ارسال نظرات