بانوي كافرين سهروردي:

مشاغل خانگي سهم مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد

خانم ها با راه اندازي مشاغل خانگي می توانند سهم مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتي داشته و در تامين هزينه هاي اقتصادي خانواده مشاركت داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۰۵۳۱۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، ايجاد كارگاه هاي توليدي كوچك زود بازده از زواياي مختلف داراي مزيت و صرفه اقتصادي بيشتري نسبت به سطح گسترده آن است ؛كارگاه هاي كوچك جهت راه اندازي به سرمايه زيادي احتياج ندارد و براي شروع فعاليت آنها نيازي نيست تا بيرون از شهر باشيد و برخي از همين كارگاه ها را مي شود در سطح شهر و حتي داخل منازل مسكوني هم راه اندازي كرد.

استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود كشور براي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل ضروري است كه يكي از اين ظرفيت ها ايجاد كارگاه هاي توليدي كوچك زودبازده است.

بانوي هنرمند خدابنده اي كه روزي آرزوي داشتن يادگرفتن خياطي و داشتن بهترين چرخ خياطي را داشت اكنون چرخ خياطي اش را براي انتقال تجربيات به افراد علاقه مند و كمك به اقتصاد خانواده مي چرخاند.

بانوي كافرين سهروردي گفت: آمنه محمدي متولد سال۵۹ در شهر سهرورد از توابع بخش مركزي و مجرد هستم و ميزان سوادم پنجم ابتدائي است.

وي افزود: از زمان بچگي به خياطي علاقه زيادي داشتم و چون مادرم در خانه خياطي مي كرد من هم اين مهارت را از وي ياد گرفتم و پرده دوزي را در كلاس هاي آموزشي فرا گرفتم.

اين بانوي سهروردي ادامه داد: نزديك شش سال است كه مغازه خياطي و پرده سرا در شهر سهرورد راه اندازي كرده ام و در آنجا مشغول فعاليت هستم.

وي افزود: پرده، وسائل آشپزخانه، بالش، سرويس آشپزخانه و چادر و البته به صورت محدود لباس مي دوزم و از اين طريق امرار معاش مي كنم.

محمدي ادامه داد: به ده نفر آموزش داده ام و آنها نيز براي خود مشغول به كار هستند و در حال حاضر دو شاگرد دارم و با سه عدد چرخ خياطي گلدوزي و صنعتي و سر دوزي كارهاي خياطي مشتريان را انجام مي دهم.

وي افزود: در ابتداي كار يك ميليون داشتم و ۱۰ميليون تومان نيز از بسيج سازندگي سپاه خدابنده وام گرفتم و با آن پارچه،چرخ خياطي و وسائل پرده خريداري كردم.

اين بانوي فعال عرصه اقتصاد مقاومتي ادامه داد: قيمت پرده ها با توجه به نوع پارچه و طرحي كه براي دوخت آنها انتخاب مي شود متفاوت است و با توجه به قيمت و مدل درخواستي مشتريان براي آنها پرده مي دوزم.

وي افزود: بازار فروشم متوسط و متغيير است و در زمان نزديك عيد و مراسمات عروسي ها و جشن ها فروشمان خوب است و در مواقع ديگر كمتر مي شود.

محمدي ادامه داد: نسيه مهمترين مشكل پرده دوزها محسوب مي شود و از آنجائي كه در شهر كوچكي زندگي مي كنم و تقريبا همه را مي شناسم بخاطر اين امر مجبور به دادن پرده به صورت نسيه مي شوم.

وي عنوان كرد: اگر مسئولان حمايتم كنم مي توانم پارچه،چرخ و وسائل خياطي و پرده دوزي بيشتري بخرم و بانوان زيبادي را آموزش دهم تا آنها هم براي خود منبع درآمدي داشته باشند و يا افرادي كه ماهر هستند در پرده سرا مشغول به كار شوند.

محمدي اضافه كرد: اكثر خانم هايي كه آموزش مي بينند چرخ خياطي ساده دارند و اگر مسئولان حمايت كنند و تسهيلاتي را در اختيار آنها قرار دهند هر كارآموز مي تواند با چرخ صنعتي كه گلدوزي هم مي كند در خانه براي خود و حتي افراد ديگر خانواده كه به آنها هم آموزش مي دهد اشتغالزايي كند و علاوه بر اين كه از بيكاري رهايي پيدا مي كند بلكه با راه اندازي مشاغل خانگي سهمي در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد و در تامين هزينه هاي اقتصادي خانواده مشاركت داشته باشد.

اين بانوي فعال عرصه اقتصاد مقاومتي ادامه داد: اگر وامي كه به يك نفر داده مي شود به چندين نفر مانند شركت تعاوني داده شود بسيار بهتر است و در اين صورت امكانات و به دنبال آن ميزان توليد و البته اشتغال بيشتري خواهيم داشت.

محمدي از سپاه شهرستان خدابنده كه تسهيلاتي را در اختيار وي قرار داده بود تا بتواند در تحقق شعار سال اقدام و عملي داشته باشد بسيار تشكر كرد و از خبرنگار اشراق۲۴ هم به دليل انعكاس خبري نيز قدرداني كرد.

وي در پايان سخنان خود عنوان كرد: فقط پشتكار و همت والا است كه ميتواند كمك كند تا ما نيز براي حل گوشه اي از مسائل و مشكلات پيش رو تلاشي كنيم و در زندگي مثمر ثمر باشيم و سخن پاياني ام فقط يك كلام است” از تو حركت از خدا بركت و اين كه خواستن توانستن است”.


ارسال نظرات