اشتغال خانگی فرصتی برای برون رفت از معضل بیکاری/ اختتامییه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی چالوس

در حالی که امروزه در کشور مشکلات بسیار زیادی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد، اشتغال خانگی می‌تواند فرصتی مناسب برای برون‌رفت از بحران بیکاری باشد، البته نیاز به حمایت بیشترین دستگاه‌ها نیز دارد.
کد خبر: ۸۸۰۵۳۱۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در چالوس به پایان رسید و همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسگری(ع)، مراسم اختتامیه و جشنی در مجتمع تجاری آدینه چالوس برگزار شد.

این نمایشگاه که بیشتر شرکت‌کنندگان آن را بانوان کارآفرین تشکیل می‌دادند، از هفته گذشته به همت بسیج سازندگی سپاه چالوس و مؤسسه خیریه مهرآفرین آغاز شده بود.

اما مراسم اختتامیه با حاشیه‌هایی هم همراه بود و مهم‌ترین حاشیه آن هم غریبانه برگزار شدن آن بود.

در حالی که این بانوان کارآفرین با وجود مشکلات و هزینه‌های بالای زندگی و با کمترین امکانات در راه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گام برمی‌دارند، مسؤولان شهرستان چالوس حاضر نشدند برای خسته‌نباشید به این افراد در این مراسم حضور داشته باشند.

به طوری که در هنگام تقدیر از مسؤولان غرفه‌ها، غیر از مسؤولان سپاه و بسیج سازندگی، هیچ مدیر شهرستانی دیگری برای تقدیم هدایا در سالن حضور نداشت.

دو تن از مسؤولان ادارات یعنی رؤسای ادارات دامپزشکی و ورزش‌ و جوانان شهرستان چالوس تنها مدیرانی بودند که به این مراسم آمدند که این افراد هم وقتی با عدم حضور مسؤولان دیگر روبرو شدند، در نخستین دقایق مراسم سالن را ترک کردند.

در حالی که امروزه در کشور مشکلات بسیار زیادی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد، اشتغال خانگی می‌تواند فرصتی مناسب برای برون‌رفت از بحران بیکاری باشد، البته نیاز به حمایت بیشترین دستگاه‌ها نیز دارد.

اگرچه حمایت مالی از مشاغل خانگی در بسیاری از موارد کمک شایانی به رونق این بخش بوده است، اما گاهی تزریق روحیه و ایجاد انگیزه بیش از مسائل مالی در پیشبرد اهداف در این بخش مؤثر است.

در حالی که بیش از 9 ماه از انتخاب شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال می‌گذرد، هنوز عده‌ای از مدیران و مسؤولان در انجام کارهایی کوچک در حمایت از این شعار رفتارهایی دوگانه دارند.
کد مطلب: 258292
 


 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها