فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک:

نخستین واحد پرورش مرغ بومی سیریک در دورترین روستای شهرستان راه اندازی شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک، گفت:نخستین واحد پرورش مرغ بومی سیریک در دورترین روستای شهرستان راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۵۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک، گفت: این واحد مرغ داری در سالنی به مساحت ۱۰۰ متر مربع با هزینه ۳۰ میلیون تومانی تسهیلات اقتصاد مقاومتی  راه اندازی شده است.
 

وی تصریح کرد: با راه اندازی این واحد برای ۳ نفر بصور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.

 
وی یادآور شد: یکی از مهمترین عوامل پرورش مرغ بومی ، کاهش هزینه ها ، مقاومت بودن در مقابل بیماری ها ، بهبود تغذیه، ارزش بالای ژنتیکی ، کاهش نیاز خوراک طیور و امکان نگهداری ساده از مزیت های خوب پرورش مرغ بومی   است.

 

وی عنوان کرد: دوره پرورش مرغ بومی ۵ ماه است که به روش ساده خانگی تغذیه آن تامین می شود و یکی از طرح هایی است که در راستای استفاده از ظرفیت ها و  پتانسیل های منطقه ای در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی انجام می شود.

 

آقای ذاکری  بعنوان اولین  پرورش دهنده مرغ بومی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج می گوید؛  برای شروع این کار با استفاده از سهم آورده و دریافت تسهیلات  از طرف بسیج سازندگی توانسته در محیط روستا و با استفاده از اعضای خانواده و ایجاد اشتغال و کاشت محصولات غذاهای مورد نیاز مصرف دام و طیور خودکفا باشد و فعل توانستن را در دورترین و محروم ترین روستای شهرستان به فعلیت تبدیل کند.

 

آقای ذاکری می گوید از پرورش مرغ بومی با توجه به سهولت ، آسانی پرورش و تولید و نگهداری و بازار پسندی راضی هستم و خدای خودم را بسیار شاکر و سپاس گذار هستم و به همه روستائیان پیشنهاد می کنم برای کمک به تامین مخارج زندگی خود از طرح های اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

 

ذاکری ابراز داشت:  با توجه به ارادت و صمیمیت به مردمان روستایم به هر کدام از خانوارها تعداد ۲ عدد از مرغ ها را بصورت مجانی اهداء کردم تا ضمن پخش و تقسیم نعمت خدا  میان همنوعانم تشویقی برای فعالیت در عرصه های اقتصادی و تولیدی آنها صورت گیرد.

 
روستای پگو  با ۳۰ خانوار در فاصله ۵۰ کیلومتری  شرق شهر بندر سیریک قرار دارد.
ارسال نظرات