خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد

برگزاری بزرگترین گردهمایی راهنمایان گردشگری 45 کشور در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان با حضور 300 راهنما از 45 کشور دنیا 14 تا 15 بهمن‌ماه امسال در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۶۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

مصیب امیری از برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان با حضور 300 راهنما از 45 کشور دنیا 14 تا 15 بهمن‌ماه امسال در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این رویداد دوسالانه و زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTGA) در یکی از کشورهای عضو این فدراسیون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه راهنمایان در معرفی جاذبه‌های گردشگری در دنیا گفت: برگزاری این گردهمایی تأثیر بسزایی در تعامل راهنمایان کشورمان با راهنمایان کشورهای خارجی دارد و این امر منجر به افزایش کیفیت خدمات گردشگری در کشور و به‌ویژه استان فارس خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور، توسعه پایدار صنعت گردشگری و ارتقای دانش و اخلاق حرفه‌ای راهنمایان بر اساس استانداردهای جهانی از مهم‌ترین اهداف این کنوانسیون است.

وی افزود: در پانزدهمین فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در بهمن‌ماه سال 93 در جمهوری چک برگزار شد، از میان 11 کشور، سه کشور ایران، سنگاپور و دانمارک به‌عنوان نامزدهای نهایی انتخاب و درنهایت امر، کشور ایران برای نخستین بار با کسب بیشترین آرای موافق از اعضای کنوانسیون میزبانی سال 2017 را کسب کرد.

امیری افزود: کانون سراسری انجمن‌های راهنمایان گردشگری ایران مجری این کنوانسیون است.

به گزارش فارس، بازدید از جاذبه‌های شهرهای شیراز، اصفهان یزد، زنجان، قزوین و همدان، برگزاری نشست مجمع عمومی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و اجرای کارگاه‌های آموزشی تخصصی از برنامه‌های این گردهمایی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها